Stoličnaja začne prodávat bezlepkovou vodku | E15.cz

Stoličnaja začne prodávat bezlepkovou vodku

Stoličnaja začne prodávat bezlepkovou vodku
Stoličnaja začne prodávat bezlepkovou vodku
• 
ZDROJ: Stoličnaja
30. března 2016 • 05:00
Rostoucí zájem o bezlepkové diety mezi Američany dbajícími o své zdraví přiměl ruského výrobce vodky Stoličnaja rozšířit svoji nabídku o další nápoj. V dubnu se má na trhu objevit bezlepková Stoli Gluten Free vyrobená z 88 procent z kukuřice a z 12 procent z pohanky.

Na vysoce konkurenčním americkém trhu s vodkou jsou bariéry vstupu nízké a nové nabídky běžnou věcí. Stoličnaja se však stane první velkou, zavedenou a mezinárodní značkou, která přijde s bezlepkovým produktem v době, kdy roste poptávka po potravinách bez těžko stravitelných bílkovin, které se nacházejí v pšenici, žitu a ječmeni.

„Realitou dneška je, že bezlepkový je životní styl, který zajímá stále více spotřebitelů,“

Mnoho vodky se vyrábí z pšenice, lepkové proteiny by však neměli přežít při procesu destilace, což znamená, že vodka všeobecně neobsahuje lepek. Nicméně aby to bylo stoprocentně jisté a mohl být na láhvi použit název bezlepková, musí být při její výrobě použité bezlepkové ingredience, dodal Piana.

Vodka Ciroc od firmy Diageo se vyrábí z hroznů a vodka Chopin z odrůd brambor. Žádná z nich se však na trhu neprezentuje jako bezlepková.

Stoličnaja začne prodávat bezlepkovou vodkuStoličnaja začne prodávat bezlepkovou vodkuAutor: Stoličnaja

V USA jsou tři miliony lidí s celiakií. Roste však počet lidí, kteří uvádějí, že jsou citliví na lepek nebo volí bezlepkovou dietu kvůli zdraví.

V oblasti lihovin je segment s bezlepkovými produkty pouze okrajovou částí trhu. Celosvětová poptávka po bezlepkových potravinách loni podle společnosti Euromonitor International dosáhla 3,3 miliardy USD (79,5 miliardy Kč). Z toho v USA to bylo 889 milionů USD. Americký trh od roku 2010 meziročně roste o 21 procent.

Prodej vodky Stoličnaja, která se na americkém trhu prodává pod názvem Stolichnaya, loni stoupl o pět procent, dodal Piana. Odmítl však poskytnout údaje o příjmech. Firma je soukromá a tyto údaje nemusí poskytovat. Vodka je největším segmentem lihovin v USA. Na celkovém objemu prodeje se podílí zhruba 32 procenty.

Značku Stoličnaja vlastní lucemburská SPI Gorup. Jejím majitelem je ruský miliardář Jurij Šefler, napsala agentura Reuters.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!