Robot Yamahy umí řídit motorku. Valentino Rossi z něj ale asi nebude | E15.cz

Robot Yamahy umí řídit motorku. Valentino Rossi z něj ale asi nebude

Robot Yamahy umí řídit motorku. Valentino Rossi z něj ale asi nebude
MotoBot od Yamahy umí sám řídit motorku, dokonce i řadí a tahá za plyn. Má zřejmě sloužit jako výzkumná laboratoř bezpečnostních a asistenčních systémů pro motocykly
• 

Dalibor Žák

Pořád se mluví o autech, která jezdí sama a řidiče už nepotřebují... Ale co motocykl? Yamaha na to šla z druhé strany. Místo motocyklu bez jezdce, který by moc dobře fungovat asi nemohl, představila robota, který umí řídit motorku.

Jmenuje se MotoBot a dělá si ambice být rychlejší než člověk. Sice asi bude chvíli trvat, než se naučí pořážet Valentina Rossiho a Jorge Lorenza v MotoGP, ale jistý potenciál tu je. MotoBot zvládne jezdit sám rychlostí přes 200 km/h a dokonce umí řadit.

MotoBot od Yamahy umí sám řídit motorku, dokonce i řadí a tahá za plyn. Má zřejmě sloužit jako výzkumná laboratoř bezpečnostních a asistenčních systémů pro motocyklyMotoBot od Yamahy umí sám řídit motorku, dokonce i řadí a tahá za plyn. Má zřejmě sloužit jako výzkumná laboratoř bezpečnostních a asistenčních systémů pro motocyklyAutor:

Koncept robota ale slouží především k vývoji nových bezpečnostních systémů, které pomohou naučit počítače myslet a předvídat. Pomůže tedy s vývojem řidičských asistentů pro motocykly. ABS a kontrola trakce jsou dnes běžné, ale něco na způsob ESP se ještě nikomu nepodařilo do sériové výroby motocyklů dostat.

MotoBot od Yamahy umí sám řídit motorku, dokonce i řadí a tahá za plyn. Má zřejmě sloužit jako výzkumná laboratoř bezpečnostních a asistenčních systémů pro motocyklyMotoBot od Yamahy umí sám řídit motorku, dokonce i řadí a tahá za plyn. Má zřejmě sloužit jako výzkumná laboratoř bezpečnostních a asistenčních systémů pro motocyklyAutor:

Stabilizační systém pro motorky vyvíjí i společnost Bosch a pracuje na něm i BMW a Kawasaki. Kdy se něco takového dostane do sériové výroby je ještě ale ve hvězdách.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz

Autor: Dalibor Žák
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!