Montezemelo: Ferrari se stane ještě exkluzivnější značkou | E15.cz

Montezemelo: Ferrari se stane ještě exkluzivnější značkou

Montezemelo: Ferrari se stane ještě exkluzivnější značkou
Ferrari
• 
ZDROJ: Autorevue.cz
Pětašedesátiletý šéf Ferrari Luca Montezemelo zažil s italskou značkou časy dobré i zlé. Nyní je spolu s ní na vrcholu. Loni Ferrari prodalo rekordních 7318 supersportů, což bylo o 50 procent více než v roce 1991, když Montezemelo stanul v čele firmy. V rozhovoru pro Automotive News Europe zhodnotil poslední vývoj:

• Jsme na tom opravdu dobře. Novinka LaFerrari (na snímku nahoře) byla vyprodána dokonce ještě dříve, než se veřejnosti představila na ženevském autosalonu. I přes to ale není mým cílem letos růst produkce, nýbrž zvýšení exkluzivity Ferrari. To ochrání naše ziskové rozpětí a také hodnotu vozů našich zákazníků.

• Naše marže na vůz je kolem 15 procent, loni to bylo 14,4 procent a v roce 2011 ještě méně, 14,1 procent. Rosteme, ale nebude snadné to udržet, protože se chystáme hodně investovat.

• La Ferrari je zcela nový model. Jeho inovativní technologie využijeme na dalších vozech v budoucnosti. Naším nejstarším vozem je model California. Byl představený v roce 2008, v roce 2011 prodělal facelift. (California je nejlevnější vůz Ferrari, v Itálii stojí 183 631 eur.)

• Chystáme se obnovit pět modelů. To bude obrovský úkol, bude to velmi složité pro tak malou společnost, jakou je Ferrari.

• Životní cyklus modelů Ferrari je obecně sedm let, u některých modelů osm let.

• Naše tržby za jeden vůz neustále rostou. Zásluhu na tom má hlavně větší nabídka doplňkové výbavy a pak také rozvoj našeho zákaznického programu, jsme schopni splnit každé přání našich zákazníků.

• Ti si přejí v průměru dovybavit svůj vůz zhruba za 25 000 eur. Mnozí ale požadují výbavu „ušitou“ jim na míru. To obnáší v průměru dalších 50 000 eur na vůz. Za to od nás dostanou unikátní auto, které neztrácí ani s léty na hodnotě.

• Na licencích a merchandisingu jsme loni získali kolem 50 milionů eur, a tohle číslo stále roste. Dnes máme 50 malobochodních prodejen Ferrari po celém světě.

• Dělíme se o zisk s našimi 3000 zaměstnanci. Na jaře dostali v průměru navíc 8500 eur. Ale poskytujeme jim i mnoho dalších výhod. Zdarma třeba naše fitness centrum, podporujeme dcery a syny našich zaměstnanců, platíme jim například až do konce jejich studia učebnice a skripta.

• Proč to děláme? Vždycky jsem říkal a znovu to opakuji i teď: Abyste mohli dělat ta nejlepší auta na světě, potřebujete ty nejlepší lidi. Ti lidé jsou největší jmění Ferrari.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!