Mechanický pomeranč je tu: Saleen 351 Mustang | E15.cz

Mechanický pomeranč je tu: Saleen 351 Mustang

Mechanický pomeranč je tu: Saleen 351 Mustang
Ford Mustang Saleen 351
• 
ZDROJ: Repro z AutoRevue.cz

Jiří Duchoň

Společnost Saleen před třemi lety změnila vlastníka, ale i přes počáteční nejistotu se její kurz naštěstí nezměnil… V dubnu tak Saleen na setkání příznivců značky Ford v kalifornském Knott's Berry Farm představil prototyp oranžového kabrioletu Saleen 351 Mustang, který se však v těchto dnech stává skutečností. Jde o důkladnou přestavbu, jež výrazně mění vlastnosti výchozího sériového modelu, ovšem i tentokrát drží jeho charakter.

Na první pohled si na voze všimneme přepracovaných nárazníků, prahových obkladů a výrazné kapoty s decentně včleněným sáním. Sériové provedení si zároveň z dubnového prototypu zachovalo rozměrný difuzor v zadním nárazníku, přítlačné křídlo i dvacetipalcové lité ráfky.

Nově odladěny byly prakticky všechny prvky závěsů kol včetně pružin, tlumičů, stabilizátorů a příslušných silentbloků. Uvnitř vozu se toho mnoho nezměnilo, ale těšit se můžete třeba na specifické čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, prosvětlené prahové lišty, nové koberečky nebo číslované plakety na středové konzole.

Ford Mustang Saleen 351Ford Mustang Saleen 351Autor: Repro z AutoRevue.cz

Objem ničím nenahradíš

S výše uvedeným koresponduje také podoba pohonné jednotky. Tou se stává kompresorem přeplňovaný osmiválec s objemem 5,7 l, což znamená v krychlových palcích hodnotu 351, která figuruje také v označení tohoto speciálu Saleen. Tento motor se v rámci úprav dočkal rovněž kovaných pístů, nových vstřikovačů a tužších ventilových pružin. Prostě všeho, co od Saleenu čekáte.

Ford Mustang Saleen 351Ford Mustang Saleen 351Autor: Repro z AutoRevue.cz

A abych nezapomněl: takto upravená pohonná jednotka dosahuje výkonu 708 koní (521 kW) a točivého momentu 887 Nm, který se na kola zadní nápravy přenáší skrze manuálně řazenou převodovku se speciální spojkou a odlehčeným setrvačníkem. Nový Saleen 351 Mustang bude k dispozici s uzavřenou i otevřenou karoserií, přičemž ceny začínají v přepočtu na nikterak přemrštěné částce 1,7 mil. Kč.

AutoRevue.cz

Autor: Jiří Duchoň
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!