Jak nám Mini vyrostlo a „zťjatijo jošťomijošť“ | E15.cz

Jak nám Mini vyrostlo a „zťjatijo jošťomijošť“

Jaroslav Matějka

V Anglii nedají na Mini dodnes dopustit, každý nový model zde poměřují s vozy ze 60. let. Jakýkoli následovník legendárního „mrňouse“ pak nevyhnutelně budí vášně. Toto napsal nedávno o novince jménem Paceman motoristický novinář Chris Evans: „Kdy Mini už není Mini? Když je velké jako náklaďák.“

Hodně drsný odsudek. Jenže s kolegou musím souhlasit. Podobný pocit jsem měl i já, když jsem poprvé usedl do nového třídveřového vozu, kterému se přezdívá „kupé od Countrymana“. Bylo to opravdu mega Mini.

Sportovnější vzhled

Countryman je největší vůz značky Mini, má pětidveřovou karoserii a byl představený v roce 2010 na ženevském autosalonu. Paceman, jeho mladší sourozenec, se dostal do výroby o dva roky později. Nesjíždí z výrobních pásů ve Velké Británii, jako většina vozů značky Mini, ale v rakouském Grazu. (Stejně tak i Countryman.)

Paceman toho sdílí s Countrymanem mnoho – platformu, motory. Také stejně vyhlíží v interiéru a zvenku až po sloupek A. Na rozdíl od Countrymana má ale dvojici dlouhých bočních dveří, klesající linii střechy a stoupající linii boků.

Sportovec od přírody - tak inzeruje vůz automobilka Mini. Já bych jen dodal, trochu přerostlý atlet…

Tvůrci snížili u Pacemana výšku střechy (o 39 mm), novinka má i snížený podvozek (o 10 mm). V interiéru odstranili zadní „lavici“ pro tři cestující, nyní tam jsou dvě samostatná sedadla, a zmenšili zavazadlový prostor o 20 litrů na 330 litrů.

Hlavně zaujmout!

Výsledkem je vcelku nepraktický drahý vůz. Auto sázející na výjimečný vzhled, na exkluzivitu. Na to, že zaplní pomyslnou díru na trhu a prorazí. Podobně jako hodně úspěšný Range Rover Evoque.
Od roku 2001, kdy se Mini znovu objevilo pod taktovkou BMW na scéně, byl každý nový model britské značky větší a větší.

Autorevue.cz.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!