Jaguar XF Sportbrake oficiálně odhalen. Praktický Brit nabídne nejen větší kufr | E15.cz

Jaguar XF Sportbrake oficiálně odhalen. Praktický Brit nabídne nejen větší kufr

4. července 2017 • 06:00

Jaguar na praktickou variantu XF nakonec nezanevřel a představuje kombi i ve druhé generaci.

Sedan vyšší střední třídy Jaguar XF je na trhu už dva roky. Praktičtější varianta XF Sportbrake, která se objevila v minulé generaci, se podle prvních vyjádření zástupců automobilky neplánovala. Všeobecně se očekávalo, že klesající zájem o klasické kombi, jejichž kus koláče si berou SUV, donutí Jaguar přehodnotit strategii a sázet vše na SUV, jak tomu je o třídu níž s modelem F-Pace. Jenže Britové nakonec kombi odhalují.

Konkurence je totiž velká a je škoda zákazníkům nenabídnout větší zavazadlový kufr, když tak činí BMW s řadou 5, Mercedes s "éčkem", Audi s A6 či Volvo s V90.

Jaguar F-Type opravdu dostal čtyřválec! Výkonem však sporťák nezahanbí

"Stejně jako u sedanu, každá linie u Sportbrake má svůj účel a tvoří dynamický celek," říká Ian Callum, šéfdesignér značky. A skutečně, linie se dají označit za velmi elegantní. Možná také trošku obyčejnější, například zatmavený C-sloupek, který měl předchůdce, chybí.

Jaguar mluví o téměř dokonalém vyvážení hmotnosti 50:50 na obě nápravy. S nákladem, na který je kombi přímo určeno, si poradí standardně dodávané vzduchové odpružení udržující stálou světlou výšku vozu.

Interiér pochopitelně vychází z varianty sedan. Zaujme panoramatická střecha, která se složí pouhým pohybem ruky nad střešním senzorem. Zavazadlový prostor oproti předchůdci narostl o patnáct litrů na 565 l, při sklopení zadních sedadel nabídne až 1 700 litrů na rovné podlaze.

Také motory kombi sdílí se sedanem. V nabídce jsou varianty dvoulitrového dieselu s výkonem 120,132 a 177 kW. Dvě nejsilnější lze spárovat s pohonem všech kol. Vznětovým vrcholem je šestiválcový třílitr s 221 kW a pohonem zadních kol.

Závodní Jaguar E-Type se prodal za neuvěřitelných 185 milionů korun

Zážehové portfolio je skromnější. Dvoulitrový turbomotor disponuje výkonem 184 kW, které za příplatek posílá na všechna kola. Třílitrový šestiválec je bohužel vyhrazen pouze americkému trhu.

České zastoupení značky zatím zveřejnilo pouze základní cenu. Verze s motorem 2.0d o výkonu 120 kW stojí 1 217 502 Kč. Na výběr je pět výbavových stupňů - Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a S. Vůz je již možné objednávat.

Autor: Milan Lažanský - Autorevue.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!