BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět... | E15.cz

BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět...

12. července 2017 • 16:00

Vnější rozměry vozu se téměř neměnily. Posádka by však měla ocenit o pět centimetrů delší rozvor.

BMW X3 je modelem, který mnichovské automobilce dělá radost. Exemplářů dosud vyráběných dvou generací (od roku 2003) se prodalo po celém světě již půldruhého milionu kusů. 

Nyní tedy přichází čas třetího vydání tohoto středního SUV. BMW ho zásadně technicky inovovalo, design se však mění pozvolna. Nicméně, od minulé generace se "trojka" rozeznat dá. Vodítkem může být absence kruhových mlhových světlometů a zrušení štěrbiny pod ledvinkami. Ty jsou nyní vyšší a vlastně tak zabraly místo tomuto prvku.

BMW se chlubí, že přestože vnější rozměry auta se téměř nezměnily, díky delšímu rozvoru o pět centimetrů a lepšímu rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou na ideálních 50:50, bude nová verze ve všech směrech lepší. Například zavazadlový prostor má již solidních 550 litrů.

BMW představuje 6 GT: Stejná filosofie, ale o řadu výš a pohlednější

Podvozek má opět dvojitá spodní ramena a otočnou pružicí a tlumicí vzpěru vpředu a pětiprvkovou zadní nápravu. Konstruktéři snížili neodpruženou hmotnost díky použití hliníkových ložisek a dutých stabilizátorů.

V základní verzi jsou namontována osmnáctipalcová kola z lehké slitiny. Vůz má světlou výšku 204 milimetrů a umí probrodit vodu hlubokou půl metru.

V prvopočátku se budou nabízet motorové varianty xDrive20d se vznětovým čtyřválcem, xDrive30 se vznětovým šestiválcem a BMW X3 M40i se zážehovým šestiválcem. Později bude k mání také xDrive30i a 20i. Vždy se tedy bude jednat o varianty s pohonem všech kol.

BMW představuje osvěženou řadu 1. Na trh zamíří v červenci

Do výbavy se dostane řada nových prvků. Většina z nich je zaměřena na komfort. Například se jedná o třízónovou klimatizaci, sedačky s ventilací, sklápění opěradel zadních sedaček, akustické čelní sklo (ve standardu), ambientní osvětlení a dokonce i paket Ambient Air. Ten umožní provonění interiéru jednou z osmi nabízených vůní ve třech stupních intenzity, případně vyčisti vzduch v kabině pomocí ionizace.

Značně se rovněž rozšiřuje paleta asistenčních systémů. Nyní bude mít řidič k dispozici také nejnovější generaci adaptivního tempomatu, který zvládá samočinné zabrzdění a opětovný rozjezd, dále výstrahu před protijedoucími vozy při odbočování vlevo. Objednat si půjde také head-up displej.

Autor: Radek Pecák - Autorevue.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!