BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku | E15.cz

BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku

Milan Lažanský - Autorevue.cz

BMW nejdříve unikla sada fotografií nové M5 den před slavnostní premiérou, nyní už se můžeme podívat na M5 oficiálně.

 

Design novinky je vcelku očekávatelný a snadno rozpoznatelný. Nechybí agresivní příď a čtyři koncovky výfuku. V interiéru svítí červené doplňky. Červená tlačítka, nezvykle umístěná před pádly řazení slouží k rychlému přepínání na předvolbu jízdního režimu M1 a M2.

Pod kapotou se objevil vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly o objemu 4,4 litru. Nabídne výkon přesahující 600 koní (441 kW). Výkon je dostupný v rozmezí 5600-6700 otáček. Točivý moment vrcholí hodnotou 750 N.m/1800-5600 min-1. Spolupracuje s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Manuál ani pohon zadních kol si objednat nelze.

Alpina B7 po roce ještě zrychlila. Z maximálních 310 na 330 km/hod

Nová M5 zrychluje z nuly na stovku za 3,4 sekundy, na dvoustovku se dostane během 11,1 s. Maximálku nastavenou dle německé gentlemanské dohody na 250 lze za příplatek posunout až na 305 km/h.

Novinka je i přes pohon všech kol lehčí než minulá generace, váží 1855 kg. To díky hliníkové kapotě střeše z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Standardní vrtané kotouče s modrými třmeny mohou nahradit karbon-keramické tradičně zlatě lakovány, které jsou o 23 kilogramů lehčí. Schovány budou buď za standardními devatenáctipalcovými disky nebo příplatkovými dvacítkami.

BMW následuje Peugeot: Konkurovat si budou v elektrických koloběžkách...

V Německu bude vrchol pětkové řady od září za v přepočtu 3 miliony korun. Hned od startu se začne nabízet i čtyřsetkusová limitovaná First Edition s lepší výbavou v tmavě červené metalíze za 137 400 eur, tedy bezmála 3,6 milionu. První zákazníci se svých nových aut dočkají ale až na jaře příštího roku.

Autor: Milan Lažanský - Autorevue.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!