Žádná buchta. Pořádně jedovaté auto | E15.cz

Žádná buchta. Pořádně jedovaté auto

Škoda Auto v Anglii rozjela velkou kampaň. Na serveru youtube.com už spot zhlédly tisíce lidí.

Karoserii z kostí obírají supi, logo továrny vypaluje zaměstnanec laserovým okem, střechu barví na motorce stopami po smyku a pod kapotu spouští klubko jedovatých hadů. Tak vyrábí Škodovka nové sportovní Fabie. Alespoň ve spotu.

Navazují na cukráře

„Formát „drsnější“ kampaně na model RS, který je od listopadu k vidění ve Velké Británii, je podobný „vypečené“ reklamě na Fabii. Ta získala 1. místo v soutěži British Television Advertising Craft Awards za vypečenou reklamu. Zatímco při ní se maminky usmívaly, při nové si asi budou zakrývat oči,“ mínil mluvčí Škoda Auto Rudolf Dreithaler.
Spot, v němž cukráři upečou Fabii ve skutečné velikosti, viděli Češi na obrazovkách o Vánocích před třemi lety. Pamatují si jej i Angličané. Když automobilka začala prodávat nové auto, nahradily lékořicové či želatinové ingredience karoserie z kostí nebo motor na hadí pohon a cukráře dělníci, kteří vyrábí přímo pěstmi, čelem či skusem. Vůči staré Fabii se vymezí hned v úvodu, když jeden z nich šípem vypne televizi, kde dopékají původní model.
Škoda Auto ostrou reklamou cílí na nové zákazníky. „Chceme oslovit mladší lidi, kterým se líbí kultovní, výkonné malé automobily,“ řekl Dreithaler.
Model Fabia RS se sto osmdesáti koňskými silami a rychlostí 225 kilometrů v hodině představila továrna letos v červenci. V Česku jej nabízela spotem se závodníkem rally Pavlem Valouškem, pod jehož zabláceným autem se v cíli skrývá nejnovější Fabia.

Úspěch na internetu

Reklama určená pro Británii se objevila na síti, na www.youtube.com si ji za dva týdny pustilo skoro půl milionu lidí. „Nový spot budí velký zájem. O jeho nasazení i v Česku jednáme,“ naznačil Dreithaler.
Reklamu točil režisér Nick Gordon s pětačtyřicetičlenným štábem tři zářijové dny v jednom pražském skladišti. Neúčinkují v ní chrabří zaměstnanci, ale patnáct herců z Evropy. Je mezi nimi i v Anglii známý komik Matt Green (na snímku nahoře jako cukrář).Spot v Británii vysílají v půlminutové a minutové verzi mezi kultovními pořady i na hlavních kanálech. Zhlédnou jej také diváci v kinech před filmy Harry Potter – Relikvie Smrti a Tron Legacy. Pod tříměsíční kampaní Škodovky je podepsaná londýnská agentura Fallon a je jednou z nejrozsáhlejších v Anglii. „Jsem z reklamy nadšená,“ uvedla Petra Podzimková, která pracuje v Londýně.
Reakce ovšem nejsou pouze pozitivní. „Na silnicích umírá mnoho lidí, nepřijde mi vhodné prezentovat auto jako predátora a dávat do reklamy na něj symboly rychlé smrti jako je hadí jed, zbraně a dokonce motorka,“ zhodnotil z Anglie další z Čechů.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!