Trénujete? Zkuste si nějaký kratší závod | E15.cz

Trénujete? Zkuste si nějaký kratší závod

Pardubický půlmaraton startuje už za šest týdnů. Začátečníci by si měli vyzkoušet skutečný závod.

Je to tady! Sníh v nížinách je minulostí, ve vzduchu je cítit příchod jara a olympiáda v televizi skončila. Válet se na gauči tak zůstane snad jenom největší lenoch. Všem, kteří se společně se Sedmičkou připravují na dubnový Pardubický vinařský půlmaraton, zkrátka konečně hrají všechny podmínky do karet.

„Je to přesně tak. Hned mám do běhání větší chuť,“ potvrzuje i Tomáš Kubelka, jeden ze tří redaktorů, kteří si v lednu dali předsevzetí, že trasu jedenadvaceti kilometrů zvládnou uběhnout.
A také jeho příprava už směřuje do finiše. V centru Pardubic se totiž poběží už za šest týdnů. Pro řadu vytrvalců může být závod premiérou. Neuškodí proto si v těchto dnech některé běžecké klání na kratší trati vyzkoušet.

„Poradil bych najít si v termínové listině v regionu nějaký závod, a trochu si tak ověřit, jak na tom po tréninku jsem. Nejde vůbec o výsledek, takže to klidně může být i lidový běh. Optimální distance by měla být mezi osmi až deseti kilometry,“ říká trenér Jan Rýdlo.

Běžci si mohou zkusit Zimní pohár Srchu

Pardubičtí běžci si mohou svoji formu otestovat například při posledním závodě letošního Zimního poháru Srchu. Jeho minulý díl musel být kvůli nepříznivému počasí zrušen. Ten náhradní se poběží ve středu 10. března se startem v osmnáct hodin. Rovinatý silniční okruh měří optimálních devět kilometrů a vede ulicemi Srchu. „Závod volně vyklusejte a nasajte jeho atmosféru,“ dodává Rýdlo. Užitečné informace, včetně termínové listiny většiny běžeckých závodů, najdete také na internetových stránkách www.behy.cz.

A jak si vedou v přípravě na půlmaraton redaktoři Sedmičky? Štafetu nejaktivnějšího běžce převzal Tomáš Kubelka. Kateřina Prouzová před týdnem absolvovala divadelní maraton v rámci Festivalu smíchu, a trénink tak u ní šel trochu stranou.

Devátý tréninkový týden

1. trénink - vyberte si závod na cca 8–10 kilometrů. Druhý den 20 minut výklus.

2. trénink - fartlek - 6–8 kilometrů běhu. Střídat svižné a pomalé tempo (kilometr svižně - 500 metrů pomalu). Druhý den 20 minut výklus.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!