Souboj taxíků v ranní špičce. Uspěl skútr, nebo auto? | E15.cz

Souboj taxíků v ranní špičce. Uspěl skútr, nebo auto?

Anglická, Resslova, Plzeňská. To jsou strašáky ranní dopravní špičky. Na skútru ale ulice, ucpané auty, tolik nezdrží.

Taxi služba na sebe vzala novou podobu. Dvě kola, řídítka a za nimi muž, za kterým zůstává i ta nejdelší kolona.

Je nedávno zavedená služba opravdu rychlá? Je bezpečná? A co pohodlí?

Barmanka i manažer

Týdeník Sedmička vyzkoušel novou generaci taxíků v ranní špičce v nejrušnějších pražských ulicích.

„Oblečte si tuhle mikinu. A na hlavu hygienickou čepici pod přilbu,“ radí řidič Petr Karban z firmy Taxi-Moto. Pro případ, že by začalo pršet, má v kufru dlouhou pláštěnku.

Na dvou kolech jezdí už dvacet let. Od poloviny července si za něj sedají zákazníci. Jsou různí. „Vozím třeba barmanky, které jedou z práce. Na Pankráci jsem nedávno nabíral i manažera v obleku,“ vypráví Karban.

Bez porušení pravidel

Startovní čára je na náměstí Míru. Skútr na ní stojí s taxikářem Tomášem Vernerem.

Šest kilometrů dlouhá trať povede rušnými Vinohrady, auty přeplněným a rozkopaným Smíchovem a končí před redakcí týdeníku Sedmička v Košířích.

Vyrážíme! Skútr projíždí mezi stojícími auty a řadí se před semafor. Taxík nechává brzy za sebou.

Výhoda předpisům neodporuje. „Nikde v zákoně není, že v jízdním pruhu nesmí být dvě vozidla. Žádná motorka nestojí v zácpě,“ říká šéf Moto-Taxi Jakub Marek.

A potvrzují to i policisté. „Vždy záleží na posouzení dané situace,“ říká Veronika Hodačová z policejního prezidia.

Taxikáři obavy nemají

Přestože se test uskutečnil v pondělí ráno, kdy bývají největší zácpy, auta stála jen místy. I tak trvala cesta taxíku dvakrát déle než motorce. Osmnáct minut proti sedmatřiceti. Také cena, která zahrnuje čekání na semaforech, byla více než dvojnásobná.

Taxikáři se však necítí skútry ohrožení. „Klasické taxíky nabízejí pohodlí a bezpečí. Kdo je zvyklý jezdit limuzínou, nebude si zastavovat motorku,“ míní majitel AAA Radiotaxi Jiří Kvasnička.

Nevrtět se

Jízda na skútru je adrenalin. Pasažér se drží velkých postranních kufrů. Zepředu ho jistí řidič. „Nemá mi pak kudy vypadnout. Jen se nesmí moc vrtět,“ podotýká řidič Karban.

Neriskuje a pečlivě vyhodnocuje každou situaci. Nejvíc se obává bezohledných řidičů, kteří odbočují, aniž by zapnuli blinkr.

„Klíčová je předvídavost. Musím umět odhadnout, co se může stát, co kdo udělá,“ vysvětluje Karban.

V zimě vyrazí malá auta

Taxi skútry nejvíce omezuje počasí. Jakmile se rozprší, tržby rychle klesají.

V zimních měsících s mrazem zůstanou motorky v garážích. „Nemá cenu riskovat, záleží nám hlavně na bezpečí,“ říká majitel Lukáš Marek.

Na zimu chce k sedmnácti skútrům a dvěma chopperům přikoupit ještě malá auta.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!