Policisté pomozte! Ztratila se mi dcera | E15.cz

Policisté pomozte! Ztratila se mi dcera

Tísňová linka. Zbytečně ji vytáčejí opilci i děti. Muži na jejím konci jsou ale kdykoli připravení vyjet pomáhat. Redaktor strávil část směny s policistou v dozorčí službě.

Vypadá jako obyčejná kancelář s počítači, telefony a papíry. Nebýt muže v uniformě a detailů, jako jsou vysílačky nebo „plácačky“ s červeným terčem, ani by člověku nepřišlo, že je na policejní stanici.
Zvoní telefon. „Ano, rozumím. Někdo poškodil blatník zaparkovaného auta u Kauflandu,“ opakuje nadpraporčík David Koštial. Na místo pošle hlídku. Na tohle podle něj stačí jeden člověk.
„Objíždím parkoviště, ale nikdo se ke mně nehlásí,“ ozve se za pár minut z vysílačky. Majitel nabouraného auta nevydržel čekat. Koštial mu proto volá. Zjišťuje, že už je doma. Policistu tedy posílá tam.

Koštial má dnes čtyřiadvacetihodinovou dozorčí službu. Tu zastává vždy jeden policista, který řídí všechny hlídky v terénu. V záloze má připravenou ještě další dvoučlennou posádku s autem. Podle závažnosti události vyjíždí buď oba policisté, nebo jen jeden.

Na oddělení zůstávají další kolegové. Vyřizují spisy, zpracovávají případy nebo dělají prověrky v bydlišti. Když je potřeba, může je dozorčí povolat k výjezdu.

„Už jsem dneska přijal i hlášení, že někdo odcizil selata družstevníkům v Samosolech. Hlídka tam hned vyjela. Bohužel zjistili, že lidé začali pracovat, a tak většinu stop zničili,“ říká nadpraporčík. Ty, které byly ještě použitelné, si prý hlídka zajistila sama.

Nejvíc práce bývá podle policisty v pondělí. Řeší totiž ještě některé věci z víkendu.
V poslední době přibývá hlášení o internetových podvodech. Lidé si objednají a zaplatí zboží, ale často na něj marně čekají, nebo jim přijde v balíku jen cihla. Výjimečné není neplacení výživného na děti. Třeba jako dnes ráno. „To je moje specializace, takže to budu řešit já,“ uvádí Koštial.

Lidé, kteří vytáčí číslo 158, se ale nedovolají přímo dozorčímu. „Pokud je hovor pro nás, tak nám ho přepojí z operačního střediska,“ vysvětluje policista. Opilce nebo děti, které volají na tísňovou linku několikrát denně jen z legrace, tak k telefonu nedostane.

Pokud se ozve na lince třeba sebevrah, řeší to lidé z operačního oddělení. Policejní hlídka je na místě většinou jako první. Podle situace přivolá hasiče, záchranku a operační zajišťuje vyjednávače.
„Dnes už lidé většinou volají 112. Fungují ale samozřejmě všechna čísla 150, 155, 156, 158 a 112,“ říká policejní mluvčí Hana Millerová.

Před čtrnácti dny jedno z nich využila matka z Jarošova. Prý se jí dcera nevrátila domů ze školy. Policisté rozjeli pátrací akci, při které pomáhali také městští strážníci. Hlídka navštívila školní družinu a zjistila, že odtud slečna odešla.

„Pak jsme se zaměřili na řidiče autobusu. Podle toho školačka do Jarošova dojela. V jedné z prodejen si vzpomněli, že ji viděli jít s další dívkou. Nakonec jsme ji našli u kamarádky a v pořádku ji předali domů,“ vypráví Koštial.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!