Pojďte s námi trénovat na půlmaraton | E15.cz

Pojďte s námi trénovat na půlmaraton

Začněte po Novém roce sportovat. Sedmička vám pomůže zlepšit kondici.

Novoroční předsevzetí u řady lidí bere za své hned v prvních lednových dnech. V koši tak končí i sliby, že v tom novém roce zase začneme sportovat nebo se alespoň víc hýbat. „Takovým předsevzetím moc nevěřím. Základem je, že člověk musí sám chtít něco dělat a že si musí dát jasný cíl,“ říká velký propagátor běhání Jan Rýdlo.

Sedmička se proto všem, co chtějí se svojí fyzickou kondicí něco udělat, rozhodla pomoci. Od tohoto čísla najdete v každém následujícím na těchto stránkách rady, návody a především rozpisy jednotlivých tréninků.

A protože je důležité vytknout si před sebe cíl, pokusíme se každého připravit na to, aby v polovině dubna uběhl Pardubický vinařský půlmaraton, tedy trasu jedenadvaceti kilometrů. „V zahraničí je běžné, že se lidi začnou pohybovat, protože se chtějí zúčastnit nějakého městského běhu. V našem regionu je příležitostí dost. Právě pardubický půlmaraton může být vhodnou motivací,“ myslí si Rýdlo, který bude čtenářům Sedmičky radit. A nejen jim.

Basu se čtenáři se rozhodla držet i trojice redaktorů našeho týdeníku. Každého k tomu vedlo něco jiného. „V posledních letech se ze mě stala hrozná troska. Tohle je jediný způsob, jak se donutit něco dělat a nevykašlat se hned na to,“ říká Kateřina Prouzová.

„Představa, že bych uběhl půlmaraton, je pro mě teď nereálná. Ale pokusím se o to,“ tvrdí i šéfredaktor Jan Vávra. Stejný cíl si dal také fotograf Sedmičky Tomáš Kubelka.

Jak tedy začít? „Pro někoho, kdo se v posledních letech moc nehýbal, nebude začátek jednoduchý. Určitě není dobré hned vyběhnout. První týden doporučuji vyrazit na dvě svižnější procházky. Ráno se trochu protáhnout a třeba se do půl těla omýt vlažnou nebo studenou vodou. Chce to prostě trochu upravit životní styl, začít se pestře stravovat a nepřejídat se,“ radí zkušený trenér.

První tréninkový týden

1. procházka - první trénink se zbytečně nepřeceňujte. Oblékněte se do sportovního oblečení a vyražte na půlhodinovou svižnou procházku.

2. procházka - na víkend si naplánujte delší, asi hodinovou procházku. Nebojte se opět svižnějšího tempa. Pokud chvilkami pár metrů popoběhnete, nic nezkazíte.

 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!