Od derniéry k sedmi premiérám | E15.cz

Od derniéry k sedmi premiérám

11. září 2009 • 18:29
Středočeské divadlo chystá letos sedm premiér. Sezonu ale začalo netradičně, derniérou úspěšného muzikálu.

Diváci, kteří měli letos v úmyslu vyrazit na úspěšný muzikál kladenského divadla Tajný deník Adriana Molea ve věku 13 a 3/4 a minulý týden to nestihli, si budou muset vybrat jiný titul. Sezona divadla totiž ve čtvrtek 3. září začala netradičně: derniérou oblíbeného titulu.
„Bylo to nečekané, ale autorka hry kvůli chystanému filmu divadlům neprodloužila práva pro další reprízy,“ vysvětlila dramaturgyně Středočeského divadla Kladno Ilona Smejkalová. Navíc hlavní představitelka vnadné spolužačky Barbora Janatková namísto do divadla pojede už brzy do porodnice.

Hlavním tahákem
scény je Jágr


„Jsem z toho trochu nervozní, očekávání je obrovské,“ přiznává měsíc před uvedením hry ředitelka divadla Blanka Bendlová. Vedení souboru navíc nevsadilo jen na inspiraci osobností, ale také na osobnost hereckou - Davida Matáska. „Upřímně řečeno, byl to částečně kalkul a částečně nutnost. Známý herec diváky láká, navíc v našem souboru typ podobný Jaromíru Jágrovi skutečně nemáme,“ vysvětluje Bendlová.

Jedna česká
premiéra za druhou

Repertoár kladenského divadla se zároveň rozroste o šest dalších českých premiér, to znamená inscenací, které budou v Česku hrané poprvé. Není to pro konzervativního diváka, kterým Kladenští jsou, příliš velká zátěž? Ředitelka Bendlová doufá, že ne. „Je to samozřejmě risk, ale na druhou stranu nám nic jiného, než se odlišit od pražských scén, nezbývá. Navíc tituly jako jsou Čtyři vraždy stačí, drahoušku, Bavíme se o sexu?, Mamma Medea či Všechno, co potřebuji znát, jsem se naučil ve školce lidé částečně znají, ať už díky filmu nebo literatuře,“ říká Bendlová.
Zároveň upozorňuje, že výběr titulů je ovlivněný chystanou rekonstrukcí divadla, které se v příští sezoně zcela uzavře. Kladenský soubor tak bude hrát buď v menších prostorách Kladenského divadýlka, v okolních divadlech anebo na zájezdech.
S oblíbeným muzikálem se divadlo rozloučilo nerado, stejný osud však čeká i loňskou hru Karola Sidona Labyrint v režii Věry Herajtové, který u diváků i kritiků propadl. Představení původně určené pro školy bylo často nesrozumitelné i lidem, kteří se divadlu věnují. „Myslím, že herci se snažili, ale převést takový text do podoby, kterému by mladá generace rozuměla, bylo obtížné,“ říká divadelní kritička Hana Hejduková.
Naopak o tradiční doplňující program se fanoušci Středočeského divadla bát nemusí. V lednu se jeviště s hledištěm promění v parket pro Divadelní ples, na jaře bude pouštět hrůzu při Hororové noci, představí se i divadelní potěr a se sezonou se rozloučí Dionýsie.

Autor: Marcela Jurková
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!