Obchodní centra vedou v boji s krizí 4:2 | E15.cz

Obchodní centra vedou v boji s krizí 4:2

Velká nákupní centra v Brně zápasí s ekonomickou krizí. Dvě se rozšíří, další dvě vyrostou nově. Jiné dva projekty ale kvůli krizi padly.

Ekonomická krize začíná dohánět brněnská obchodní centra. Investoři už kvůli ní museli zarazit dva velké projekty. Brňané se tak alespoň prozatím musí rozloučit s rozšířením Avion Shopping parku i s novým obchodním, kancelářským a bytovým komplexem CD Palace, který měl vyrůst vedle autobusového nádraží u hotelu Grand.

„Projekt CD Palace se v tuhle chvíli zastavil. Původní developer jej pro nedostatek peněz prodal a je otázka, co s ním bude dál,“ sdělil náměstek primátora Martin Ander.

Heršpický Avion Shopping park loni na podzim představil ambiciózní plán na rozšíření. „Na patnácti hektarech na druhé straně dálnice D2 vzniknou další obchody a areál pro motoristy. Obchody spojí most přes dálnici,“ oznámil tehdejší ředitel Tomáš Duroň. Tyto plány už dnes ale neplatí. Nové vedení Avionu se k nim nehlásí a odmítá je komentovat.

Mnohem lépe se zatím s krizí vyrovnává Galerie Vaňkovka. „Třetí patro, ve kterém je dosud parkoviště, začneme v roce 2011 předělávat na další obchodní galerii. Nákupní plochu tak rozšíříme o třetinu. Pro auta postavíme parkovací dům v Trnité ulici,“ prohlásil ředitel Vaňkovky Martin Kondrát.

Ještě dříve nabídne nové obchody modřická Olympia. „Letos v říjnu uzavřeme kruh galerie a otevřeme osmdesát nových obchodů. Olympia tak bude největším nákupním centrem na Moravě,“ uvedla mluvčí Adriana Zámečníková.

Nová konkurence

Olympia i Vaňkovka budou muset soupeřit o zákazníky s novou konkurencí. V jejich sousedství vzniknou další obchodní centra. „Na parkovišti u nádraží Zvonařka postavíme do roku 2013 za tři a půl miliardy nákupní centrum Aupark. Na ploše sedmdesáti hektarů budou i kanceláře a byty,“ informoval mluvčí slovenského developera HB Reavis Group Roman Karabelli.

Naproti Olympii zase do dvou let vybuduje nové nákupní centrum nizozemský developer CTP Invest, který na Moravě vlastní většinu nemovitostí v průmyslových zónách. „Třetinu ze třicetihektarového pozemku obsadí hobby market. V další části vznikne obchodní galerie s mixem obchodů,“ sdělil obchodní ředitel firmy Jakub Pelikán. První budovy postaví developer začátkem roku 2011.

Je dobře, že vznikají nová nákupní centra? Pište na mail redakcebrno@mf.cz.

Čtěte více v sedmém čísle Sedmičky.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!