Noční linky v Olomouci končí | E15.cz

Noční linky v Olomouci končí

Olomoucký dopravní podnik od 14. února škrtá noční spoje a omezuje provoz tramvají i autobusů.

Dopravní podnik nemá dost peněz. Začne šetřit. Tři noční autobusové linky označené čísly 51, 52 a 53 přestanou jezdit. Poslední tramvaj „jednička“ pojede po deváté večer a „šestka“ o prázdninách nepojede vůbec. Zanikne i autobusová linka 34.

„Omezením provozu ušetříme skoro sedm milionů korun,“ řekl Svatopluk Ščudlík, náměstek primátora odpovědný za dopravu. Radnice dá letos dopravnímu podniku, jehož je stoprocentním vlastníkem, o třináct milionů korun méně, než se předpokládalo.

„Sám jsem jel nedávno nočním autobusem. Byli jsme v něm tři,“ argumentoval Ščudlík.
Lidé ale mají jiný názor. „Noční spoje jsou důležité. Když s ním jedu, je autobus vždycky plný,“ rozčílila zpráva Jiřího Sedláčka. Příkladů vyjmenoval několik, od posezení v restauraci až po návštěvu divadla, koncertu nebo návrat z odpolední směny. „Jestliže mi poslední spoj pojede v jedenáct večer, je celý dopravní podnik k ničemu. Šetřit se dá i jinak,“ míní Sedláček.

Studentka Jana Bajerová kritizuje postoj města a dopravního podniku z jiného důvodu. „Když vyjedu z Prahy vlakem v osm večer, v Olomouci už pojedou jen taxíky. A na to nemám,“ uvedla studentka. Odborník na hromadnou dopravu Miroslav Bureš naopak tvrdí, že v době krize jsou při škrtech noční spoje logicky první na řadě. „Očekával jsem to a jako daňový poplatník to schvaluji. Nechci, aby doprava od půlnoci do půl čtvrté ráno byla dotovaná z mých peněz,“ řekl Bureš. Je přesvědčen, že ji využívají jen flamendři.

Noční doprava byla v Olomouci vždy. Dříve ji zajišťovaly tramvaje, později autobusy. Končí po sto jedenácti letech. „Věřím, že lidé tento problém vyřeší vlastní dopravou, nebo budou jezdit taxíky,“ prohlásil náměstek Ščudlík.

Spolumajitel Atlant taxi Bohdan Paděra očekává zvýšení poptávky. „Pro nás to bude přínos,“ konstatoval Paděra. Za páteční či sobotní noc převezou už teď jeho žlutá auta tisícovku klientů, v týdnu kolem čtyř stovek. „Hluchá doba je mezi čtvrtou a šestou hodinou ráno,“ podělil se o zkušenosti.

Pokud se příliš nezvýší cena nafty, nebude letos dopravní podnik zdražovat jízdné.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!