Na Šumavě zaburácí nové i staré motory

19.4.2012 14:54   |  

Dvě věhlasné automobilové soutěže v jeden den a po jedné trase – to je letošní Šumava a Vltava.

Fanoušci burácejících motorů budou mít letos jedinečnou možnost vidět pohromadě léty prověřené krásné vozy i moderní speciály. Příčinou spojení Rallye Šumava Klatovy s Historic Vltava Rallye byl boj o jejich finanční přežití.

„Hledali jsme různé cesty, jak jejich pořádání opět kvalitně zabezpečit. Nakonec se jako jediná možná cesta pro letošní rok ukázalo sjednocení termínu,“ vysvětluje ředitel soutěže Jiří Valenta.

Poněkud neobvyklé je řazení obou soutěží. Jako první totiž na trať vyrazí historické automobily. Podle Valenty k tomu organizátory vedlo několik důvodů. Například velká vážnost Historic Rallye Vltava, která se jede jako mistrovství Evropy.

„Důležitá je pro nás i skutečnost, že historické vozy nevynesou svou jízdou z krajnic příliš bláta, takže pro domácí špičku při Rallye Šumava Klatovy nebude trať příliš znečištěná,“ dodává ředitel soutěže.

Nová erzeta

Oba závody se pojedou po stejné trati, zachována zůstala i páteční podvečerní etapa západně od Klatov, po níž následuje těžká sobota na úzkých pošumavských silničkách v okolí Vimperka. Celkově se však trasa závodu oproti loňsku trochu změní a přibude nová rychlostní zkouška nedaleko Klatov.

Jde o erzetu s číslem dvě a pět, Svrčovec–Řakom. Je sice nová, ale závodníci, kteří už tuhle rallye někdy jeli, aspoň nějakou její část znají.

„I když je to zcela nová rychlostní zkouška, každý její úsek byl někdy součástí některé erzety v řadě klatovských rallye. Ale takto sestavená se jede poprvé. Start je ve Svrčovci, odkud vede trať mírným stoupáním do Andělic a pokračuje do Tupadel, kde se napojuje na silnici od Klatov. Zatáčkovitým stoupáním pokračuje až k odbočce na Drslavice, kterými projíždí a pokračuje do Řakomi. Z cíle, kousek za obcí, pokračuje trať přes Dolany k dalšímu testu,“ popisuje šéf Pošumavského auto-moto klubu Klatovy Pavel Babka.

První erzetou závodu je Klatovský okruh, který vznikl v roce 1969 pro tehdejší Rallye Vltava. „Ta měla vždy jako první a poslední zařazenu takzvanou zkoušku stálosti výkonu, kterou posádky absolvovaly na uzavřeném okruhu. Takový okruh v blízkosti Klatov nebyl. A protože byl třeba, postavili tenkrát během necelých tří měsíců zcela novou spojku mezi silnicemi z Klatov na Obytce a na Bolešiny. Tam, kde je dnes místo startu a cíle. Od té doby se na něm jezdí neustále. Lákavých diváckých míst je tam opravdu mnoho,“ říká Babka.

Trať plná hvězd

Na start Rallye Šumava se postaví na pět desítek českých i zahraničních posádek, mezi nimiž nechybějí ani zkušení piloti Václav Pech a Roman Kresta.

I soutěž starých aut ozdobí svou přítomností řada šampionů, ale diváky v téhle rallye určitě nejvíc upoutá pohled na jejich závodní stroje. Těšit se mohou na zápolení Porsche 911 RS Carrera, Audi Quattro, Austinu Cooper, Alfy Romeo Guilietta Sprint Veloce, Lady 2101, Škody 1000 MB, VAZu 21074, Wartburgu 353 W či Škody Favorit.

PROGRAM SOUTĚŽÍ

Historic Rallye Vltava

• 1. etapa, pátek 20. 4. start v 15.45 na nám. Míru v Klatovech, cíl ve 22.05 v Janovicích
• 2. etapa, sobota 21. 4. start v 7.00 v Janovicích, cíl v 16.25 v Klatovech

Rallye Šumava Klatovy

• Start i cíl obou etap na stejných místech o půldruhé hodiny později.

Autor článku:

Komentáře

Čtěte také

Armáda nestihne včas vycvičit chystané zálohy

Armáda nestihne včas vycvičit chystané zálohy

Nedostatek peněz, nepříznivý demografický vývoj a obecně nezájem lidí. Na tyto bariéry velmi pravděpodobně narazí plán vlády rozšířit dvacetitisícové profesionální vojsko o deset… více

Komerční prezentace

Další weby mladé fronty

Mobilní web