Na Knížecí vyroste luxusní bulvár | E15.cz

Na Knížecí vyroste luxusní bulvár

Zanedbané území poblíž nádraží Na Knížecí se promění ve francouzský bulvár.

Široká pěší zóna ve stylu francouzského bulváru, lemovaná stromořadím, bude osou území, které má v blízké době oživit společnost Sekyra Group v oblasti Na Knížecí.
Na místě skladů a kolejišť smíchovského nádraží v představách společnosti vyroste nová čtvrť, jejíž bulvár má šířkou a množstvím zeleně navodit atmosféru malebných středoevropských městeček.

„Dominující platan je pěkný rozložitý strom, který v českém klimatu dobře roste, i když je trošku dražší,“ míní ředitel developmentu Sekyra Group Leoš Anderle. Na zhruba devadesátihektarové ploše se podle něj počítá vedle luxusních bytů a kanceláří i se školou a obchodním centrem.
Příprava multifunkční čtvrti Smíchov City nyní pokročila. Společnost Smíchov development, která je společným majetkem Českých drah a společnosti Sekyra Group, si nechala 25. srpna zaregistrovat do katastru nemovitostí předkupní právo na pozemky Českých drah.
„S tím se sice od začátku počítalo, ale tento krok je důležitý z hlediska právní jistoty. Máme teď garanci, že dráhy neprodají pozemky nikomu jinému,“ uvedl Leoš Anderle.

„Když všechno dobře půjde, koncem roku 2012 zahájíme první etapu výstavby,“ doplnil Anderle s tím, že Sekyra Group počítá na Smíchově se zhruba patnáctimiliardovou investicí.

Energeticky šetrné budovy

Metoda takzvaného solárního developmentu podle něj umožní v nové čtvrti Smíchov City poskládat budovy tak, aby fungovaly s co nejmenšími ztrátami energií. „Objekty jsou navrženy tak, aby měly optimální světlo a jedna budova negativně neovlivňovala druhou,“ doplňuje ředitel.
Studie podle něj slibuje i nádherné výhledy jak na Pražský hrad, tak i na Vyšehrad.

Co s autobusovým nádražím, není jasné

Jaký osud čeká autobusové nádraží Na Knížecí, zatím není jasné. Tyto pozemky totiž nepatří Českým drahám, ale pražskému dopravnímu podniku. Společnost Sekyra Group by ráda novou čtvrť s nádražím urbanisticky propojila.
Pokud se společnost dohodne s dopravním podnikem, mohlo by se autobusové nádraží přesunout k Radlické ulici na úroveň vlakového nádraží. Vznikl by tak obří terminál, který by propojoval veškerou dopravu, tedy železnici, autobusy, metro i tramvaje.
„Se zástupci dopravního podniku jsme dosud nejednali, ale proběhly schůzky s představiteli firmy Ropid, která řeší logistiku pražské dopravy,“ podotýká Anderle.

Ve společnosti Ropid se však k záměru staví vlažně. „Odsunutí stávající konečné stanice pro autobusy MHD z oblasti Na Knížecí je pro nás nepřípustné. Jsme ale ochotni jednat o redukci počtu odstavných stání autobusů. Preferujeme takové řešení, které nezhorší efektivitu a komfort hromadné dopravy,“ uvedl mluvčí Ropid Filip Drápal. Podle něj by přesunutím stávajících autobusů MHD z Knížecí do nově zamýšleného autobusového nádraží u Smíchovského nádraží neúměrně vzrostly provozní náklady. Stejně jako doba jízdy pro cestující na těchto linkách.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!