Myslí na silnější stroje | E15.cz

Myslí na silnější stroje

Dačický závodník vyhrává poháry. Je silnou konkurencí pro starší a zkušené jezdce.

Sedmé místo z Mistrovství Evropy v závodu minibiků z roku 2008, první místo na loňském mistrovství republiky a vítězství v československém poháru. To jsou dosavadní úspěchy patnáctiletého Pavla Gellnera z Dačic.

Z minibiků se však mladý jezdec letos přesunul na závodní skútry. I tady začal obsazovat první příčky.
„Můj největší úspěch je asi sedmé místo z mistrovství Evropy, které jsme jeli v Itálii, Dánsku a v Brně. V Itálii jsem dojel pátý. Protože je to motoristická země, moc si toho vážím. Závodil jsem na minibiku, ale v kategorii dospělých,“ zhodnotil Gellner.

Malé motorky = dobrý začátek

Malé motorky považuje za dobrý začátek a průpravu na vyšší kubaturu. Díky jeho zkušenostem mu vyšel start i na skútrech. „Sedmdesátky jsem začal jezdit letos. Je to kategorie těch nejsilnějších, od čtrnácti let. Závodí na nich ale i ti, kteří mají za sebou třeba mistrovství světa. Vrací se k nim hlavně pro zábavu,“ vysvětlil.

Úvodní vstup republikového přeboru se mu sice hned nepodařil, první závod nedojel, ale ve druhém už se umístil na stupních vítězů. Třetí vyhrál.

První byl v Písku a Vysokém Mýtě. Stejně tak v Chebu, na místní nové trati navíc drží oficiální rekord.
Je to jediná podobná dráha v Česku. „Jinak všechny závody jezdíme na motokárových tratích. Nejsou to takové, jako například na Moto GP,“ doplnil Gellner.

Snem mladého závodníka jsou silné silniční motorky, třeba i ty s obsahem tisíc kubických centimetrů. K nim je podle něj těžká cesta a jsou drahé. V budoucnu má v plánu zůstat ještě pár let u skútrů. Chtěl by patřit k nejlepším na nejprestižnějších závodech mistrovství Evropy.

Letos se Pavel Gellner na skútru zúčastnil prestižních závodů v Itálii. Na soutěži, kde jezdí evropská špička, skončil šestý a devátý. Byli tam bikeři ve věku kolem třiceti let, kteří jinak závodí na silničních motorkách, proto považuje svůj výkon za dostačující.

Nyní se připravuje na mezinárodní pohár v Německu, který je nejprestižnější ve střední Evropě. Jeho součástí by mělo pravděpodobně být i mistrovství Evropy. „Jinak bych chtěl závodit tady u nás, zúčastnit se znovu českého a československého poháru, který jsem letos vyhrál,“ přiblížil.

K letošnímu prvenství musel zdolat čtyři závody ve Vysokém Mýtě, Písku a dva v Dunajské Stredě. Soutěž má mezinárodní úroveň a konkurence byla velká. Závodník ze Slovinska byl mistr ve své zemi v ploché dráze a Maďar zase stálý účastník mistrovství světa v kategorii 125 kubických centimetrů.
„Dost jsem se naučil na minibicích, na kterých jezdím už osm let. Soutěžím s nimi na hodně technických tratích, kde je samá zatáčka, člověk se vyjezdí. Nemá smysl jít hned do velkých motorek a neumět přitom ani zatáčet,“ uvedl Gellner.

Ke špičce ve své kategorii dnes patří také ostatní bikeři jako Miroslav Popov nebo Jakub Kornfeil, kteří společně s Gellnerem začínali na minibicích. On sám se k nim dostal díky otci, který ho posazoval za řídítka už od pěti let. Mladík se chodil nejdřív často dívat na závody a časem na stroj také usedl.
Mechanika mu dělá dřívější motocyklový šampion Ladislav Polák, který jezdil ještě na přírodním okruhu v Jindřichově Hradci.

I příští sezonu by chtěl Gellner zakončit v Itálii. Potíže má ovšem trochu s tréninky, které jezdí hlavně den před závodem. Nejbližší dráha je totiž v Písku a pak v Brně.

K úspěchům mu pomáhá ještě další koníček. Vyhodnocování technických parametrů po závodě, které jinak dělají školení instruktoři. Podle něj si sám určí, jak nejlépe stroj seřídit.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!