Mrtvý motorkář? Ne, reklama | E15.cz

Mrtvý motorkář? Ne, reklama

10. září 2009 • 18:57
Fingovaná bouračka motorkáře by měla usměrnit řidiče při jízdě na tahu Lety – Praha. Některé spíš vyděsila.

Eva Havlíčková jela večer z Prahy do Písku. Nedaleko křižovatky Lety zažila šok. U restaurace Black rider uviděla motorkáře, který naboural do dopravní značky.

„Visel bezvládně na její tyči. Dupla jsem hned na brzdy a totéž udělal i řidič v protisměru. Kdyby za mnou jelo nějaké auto rychleji, byla by z toho pěkná bouračka,“ vypráví mladá žena.

O to větší bylo její překvapení, když zjistila, že jde o figurínu. Šla se zeptat do restaurace, co to má znamenat. „Prý jde o reklamu na tu hospodu,“ kroutí hlavou Havlíčková.

Podle vedoucí restaurace Radky Koblicové má ale figurína velký ohlas. Instalovali ji tam před třemi měsíci. Za tu dobu prý dostala vynadáno jen od jednoho řidiče. „Jeden pán mi tu dal díl. Prý už nikdy nezastaví u bouračky. Říkala jsem mu, že všichni pochopili, že je to reklama. Nad tím motorkářem je pneumatika a cedule: U nás musíš zastavit. A logicky je vidět, že jde o figurínu,“ tvrdí. Řidička ale nesouhlasí. „V prvním momentě a v šeru jsem nepoznala, že to není člověk a už vůbec jsem si nevšimla nějaké cedule.

Podle majitele restaurace Jana Hořínka figurína vůbec není reklamou na restauraci. „Až na tom bude napsáno, že je to reklama, půjde o reklamu. To tam ale není. Je to spíš zaměřeno na bezpečnost silničního provozu v těchto místech,“ vysvětluje Jan Hořínek.

Policie to vidí jinak. „U silnice nesmí být nic, co by rozptylovalo řidiče při jízdě. Budeme se tím zabývat,“ reagoval na dotaz Sedmičky, jestli je umístění figuríny v pořádku, dopravní inženýr písecké policie Stanislav Grech.

Nápad postavit k silnici figurínu nabouraného motorkáře se zrodil před několika měsíci. Na místě tehdy opravdu havarovalo auto. „Řidič usnul za volantem. Naštěstí nejelo nic v protisměru. Po té bouračce ukazatel nikdo neopravil. Tak jsme si řekli, že to tam dáme,“ vysvětluje vedoucí restaurace Radka Koblicová. Nebezpečí si neuvědomuje. „Je na každém, jak si to vezme a připustí. Realita taková bohužel je. Lidi jezdí jako blázni. Je to spíš prevence, aby si dali pozor,“ říká Koblicová.

S umístěním reklamy u silnice to ale není tak jednoduché. „Dotyčný si musí zažádat na krajském úřadě na odboru dopravy. Ten pak požádá o vyjádření Policii ČR. Je třeba i souhlas Ředitelství dálnic a silnic,“ vysvětluje dopravní inženýr policie Stanislav Grech.

Poté, co se Sedmička začala o případ zajímat, někdo figurínu přesunul dál od silnice. Nyní to vypadá, jako by motorkář narazil do zdi restaurace.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!