Most přidá plochy pro auta | E15.cz

Most přidá plochy pro auta

Panelový Most se pustil do stavby velkých parkovišť. A pořád to není dost.

Úzké ulice a prostranství domů nedovolují všem luxus parkovat pod okny svého bytu. Most tím platí daň za panelová sídliště a za neprozíravost minulých architektů.

Proto auta zaplavují každý kousek volného místa. Těch má ještě letos ve městě přibýt kolem pěti set.
Na nároží ulic Halasova a Žatecká nově vzniklo více než tři sta placených parkovacích míst.
„Režim na parkovišti je obdobný jako u Autocentra v ulici Pionýrů. Provozovat a nonstop hlídat ho bude městská policie,“ přibližuje mluvčí města Alena Sedláčková.

Parkovné je stejné jako v Pionýrů, čtyři sta korun měsíčně nebo patnáct korun za den.
Vítěz komunálních voleb, Sdružení Mostečané Mostu, slibuje postavit do roku 2014 další dva tisíce parkovacích míst. Jejich nedostatek chce řešit vícepodlažními hromadnými garážemi. A k tomu shání investory.

Parkovací domy: investoři se nehrnou

V minulém volebním období už vybudovali v Mostě dva tisíce parkovacích míst. Radnice chtěla najít investora, který by v nejkomplikovanějších místech postavil parkovací domy.
V soutěži o nejlepší návrh parkování se měl autor vybraného nápadu stát také investorem změn a správcem nových i stávajících parkovacích míst.

„Přihlásil se však jediný zájemce, a ten nesplňoval zadání,“ poznamenává Sedláčková.
Most nepočítal s tím, že by rozdělil město do zón s placeným stáním pro rezidenty za vlastní peníze.
„Hledáme ekonomicky silnou firmu se zkušenostmi. V podmínkách soutěže je proto roční obrat společnosti nejméně patnáct milionů korun,“ prohlásila tehdy náměstkyně primátora Hana Jeníčková.Nový systém měl začít platit od ledna 2009. Počítal s rozdělením města do zón od centra k okrajovým částem, a také s dělením řidičů. Do zvláštní skupiny měli patřit lidé z centra s trvalým bydlištěm, firemní auta, zásobovací služby a návštěvníci města. Úředníci registrují v sedmdesátitisícovém Mostě pětačtyřicet tisíc aut, parkovacích míst je ale jen šestadvacet tisíc.

Parkovací zóny nejsou jedinou novinkou, s níž se motoristé v Mostě postupně vyrovnávají. Prvním zásahem do systému bylo zdražení trvale vyhrazených parkovacích míst. Ve městě je kolem dvou a půl tisíce vyhrazených stání, z toho asi čtyři sta pro invalidy.

Poplatek za parkování na zpevněné zeleni vzrostl ze dvou tisíc na tři tisíce korun. Za parkovací místo na vozovce řidiči nyní platí čtyři a půl tisíce, tedy o čtyři stovky více. Zdravotně postižení za parkovací místa neplatí.

Marie Loudová má zastřešené a oplocené parkovací místo v ulici Josefa Suka. Platí za něj přes šest tisíc ročně. „Před barákem to mám dobré. Problém je, když si potřebuji něco zařídit na třídě Budovatelů. Musím platit i za to, že tam jen na chvilku odstavím auto. To je městská ostuda. Jinde se za první půlhodinu neplatí,“ tvrdí Loudová.

Vybrané peníze město používá zejména na výstavbu nových parkovacích ploch a na údržbu dopravního značení.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!