Konec ostudy. Nádraží je nové | E15.cz

Konec ostudy. Nádraží je nové

Vlakové nádraží v Liberci prošlo proměnou. Novinkou je průhled z haly až na kolejiště.

S nadsázkou řečeno: bylo to tak zašlé nádraží, že vyhovovalo už jenom filmařům. Teď je všechno jinak, vlakové nádraží v Liberci dostalo novou podobu. Změnily se především podchody a odbavovací hala.
„Chceme, aby bylo na evropské úrovni. Rekonstrukcí prošla nejen odbavovací hala, ale také zázemí zaměstnanců a komerční prostory. Nové jsou mimo jiné i rozvody elektřiny, vody, tepla a vzduchotechniky,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Oblíbený průhled

Hala teď vypadá úplně jinak. Vévodí jí především průhled přímo na kolejiště. Místo kolem průhledu se už stalo oblíbenou „čekárnou“, kde postávají lidé, kterým ještě do odjezdu vlaku zbývá dost času.
Čekání si ale teď lidé mohou krátit jinak, v komerčním zázemí haly má totiž vyrůst například kadeřnictví, některé další obchody fungují už teď. Otevřená tam bude také kavárna.
Nové jsou i kasy, kde si lidé mohou koupit jízdenky. Podle Petra Šťáhlavského budou na nádraží také pokladny a pracoviště soukromých dopravců, kteří v kraji působí. To se týká například německé společnosti Vogtlandbahn, která získala licenci na deset let pro provoz na trati z Liberce přes Hrádek nad Nisou a Žitavu do Varnsdorfu. „Rekonstrukce byla dost dlouhá a přinesla spoustu omezení, kolikrát jsme museli na nástupiště projít trasu jako v bludišti. Takže je dobře, že už opravy končí. Hlavní hala je opravdu pěkná a v podchodech už se snad nikdo nebude bát,“ řekla Lada Jeřábková z Liberce.

Cena: 48 milionů

Proměna nádraží přišla zhruba na osmačtyřicet milionů korun, většina pochází z prodeje majetku Českých drah. Přestavba začala už v prosinci roku 2009, definitivní dokončení je v plánu v následujících dnech či týdnech. Nádraží má Liberec už přes sto padesát let. První budovu tu postavili v souvislosti s budováním pardubicko-liberecké dráhy. První vlak po ní do Liberce přijel v roce 1859. Velkou rekonstrukcí prošel objekt ještě na počátku dvacátého století poté, co železnice spojila také Liberec a Českou Lípu.
„Zašlost“ liberecké nádražní haly byla oblíbená hlavně mezi filmaři. Režisér Jiří Menzel tam natáčel například film Obsluhoval jsem anglického krále.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!