Komárov, projekční oříšek

10.7.2009 9:05   |  

Průjezd Komárovem,řeší už dvě studie. Ani jedna nevyhovuje.

Jižní obchvat Opavy navazuje na silnici I/11. Tady čeká zatím nevyřešený problém v Komárově.
U železničního přejezdu se totiž více než dvacet tisíc aut musí denně vmáčknout jen do dvou pruhů. Nyní existují dvě možnosti. První varianta řeší rozšíření současné silnice. „Pak je nutné zbourat pětatřicet domů a vybudovat nové navazující obslužné komunikace. Tato verze by přišla na
2,9 miliardy korun,“ vysvětluje náměstek opavského primátora Pavel Mališ, který je zároveň
předsedou Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57.
Proti tomu protestují Komárovští. „Čtyřpruh by až k přejezdu dělila svodidla, takže by třetinu Komárova úplně odříznul od centra. Ještě by nám centrem projížděla auta od Suchých Lazců,“ řekl starosta této městské části Daniel Žídek. Druhá studie obchází Komárov od severu po mostech přes řeku Opavu.
Ještě třetí varianta?
Trasa se vyhýbá železnici, kde měl být podle první studie podjezd. „Tím, že silnice vede přes záplavové území na pilotech, se také může voda volně rozlít,“ míní starosta Žídek.
Silnici ale nechtějí Velkohoštičtí. „Dozvěděl jsem se o tom od vlastníků pozemků, když už byla studie před dokončením. Ať si problém řeší Komárovští na svém katastru,“ zlobil se starosta Velkých Hoštic
Alfons Pospiech. Proto Opavští uvažují ještě o jižním obchvatu Komárova.

Komentáře

Čtěte také

Posudky: Mýtné brány může spravovat jen Kapsch

Posudky: Mýtné brány může spravovat jen Kapsch aktualizováno

Spravovat mýtné brány od začátku příštího roku může z technických důvodů pouze stávající provozovatel, společnost Kapsch. Vyplývá to z dvojice posudků, které si k problému dalšího… více

Komerční prezentace
Mobilní web