Facebook: Láska i nenávist k Varům | E15.cz

Facebook: Láska i nenávist k Varům

18. září 2009 • 17:58
Sociální sítě jsou fenoménem doby. Na mohutné vlně Facebooku nyní plachtí také Karlovy Vary.

Dopravní podnik Karlovy Vary pátrá na Facebooku po námětech, jak vylepšit své služby. Hokejista David Zucker tam zve hokejové fanoušky na zápasy Energie a milovníci hamburgerů se jeho prostřednictvím domlouvají na společných „žranicích v karlovarském mekáči“. Nejznámější sociální médium na netu je Karlových Varů plné. Lidé tam společně sdílejí fotografie, videa, domlouvají se na nejrůznějších akcích.
„Zejména k mladším fanouškům se tam snažíme přistupovat trochu uvolněněji. Na Facebooku jim nabízíme o něco víc než statické webové stránky. Základem je zpravodajství, ale využíváme tam i prostor pro zjišťování názorů na různé záležitosti,“ vysvětlil Karel Psohlavec z managementu karlovarské Energie, proč se loňský mistr extraligy rozhodl vstoupit do virtuálního světa. Facebook prý do komunikační strategie hokejového klubu z města horkých pramenů velmi dobře zapadl. „Zpětná vazba je mnohem lépe sledovatelná prostřednictvím různých komentářů od čtenářů. Uvolněnost Facebooku nám umožňuje o něco lépe zjistit nálady našich fanoušků,“ dodal.

Táhněte za Ural

Na Facebooku, který k vyhledávání kontaktů a přátel na internetu využívají hlavně mladí lidé, je založeno hned několik skupin a stránek karlovarského hokejového klubu. V součtu mají přes čtyři tisíce členů a fanoušků. Naproti nim tu ale jistá Denisa Didi Bandasová založila skupinu „Nesnáším Energii Karlovy Vary“. Její komunita čítá 108 členů, kteří posílají karlovarský klub někam za Ural. Příspěvky sympatizantů této skupiny však váznou. Když už se na zdi nějaké objeví, soustředí se hlavně na opěvování Plzně a Litvínova.

Miluju Vary

Se svými příznivci i odpůrci se v nedozírných hlubinách Facebooku potkává také Dopravní podnik Karlovy Vary. Zatímco příznivců stránek městského dopravního podniku je čtyřicet, v komunitě „Dopravní podnik Karlovy Vary Haters!“ je sdruženo 119 členů. K této skupině se přihlásili ti, kteří si myslí, že městský dopravce je nanic. Založil ji Vladimír Koča. Jen šest členů má skupina „Nekupuju Mattoni a seru na Karlovy Vary“. Lidí sdružených pod hlavičkou „Miluju Karlovy Vary“ je více než sto. V minulém týdnu se jistý Pavel Kříž právě ve skupině Miluju Karlovy Vary pokusil zorganizovat shromáždění na podporu záchrany horního nádraží. K jeho výzvě se ale nikdo nepřipojil.
„Facebook je zaměřený na udržení kontaktu s přáteli a lidmi, s nimiž v kontaktu z nějakého důvodu chcete zůstat,“ vysvětluje smysl nejnavštěvovanější sociální sítě internetový publicista Jan Handl.

Firmy i politici

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!