Exkluzivně: Policie viní z Johnovy nehody pouze tramvajáka | E15.cz

Exkluzivně: Policie viní z Johnovy nehody pouze tramvajáka

Říjnová srážka limuzíny Radka Johna s tramvají má zajímavou dohru. Podle policistů se přestupku dopustil jen řidič tramvaje. Ministrův šofér zřejmě vyvázne bez trestu.

Dopravní policisté podle informací týdeníku Sedmička ukázali koncem listopadu prstem na viníka nehody, při níž hrálo jednu z hlavních rolí služební audi ministra vnitra Radka Johna.

Uzavřeli vyšetřování s tím, že říjnovou srážku jeho limuzíny se zapnutým majáčkem a tramvají na křižovatce Anděl nezpůsobil ministrův šofér, ale pravděpodobně řidič tramvaje.

„V současnosti řešíme podezření ze zavinění dopravní nehody pouze u řidiče tramvaje,“ potvrzuje Milan Hubka z Odboru dopravních přestupků pražského magistrátu, který případ od policistů 25. listopadu převzal.

O tom, zda se tramvaják skutečně dopustil přestupku, a případném trestu, rozhodnou úředníci zřejmě do konce ledna.

Policistu postih nečeká

Ministr vnitra po nehodě tvrdil, že 4. října okolo půl sedmé večer spěchal prověřit podezřelé balíčky na Malé Straně.

Podle pozdějších informací Lidových novin však John nevyrazil řešit teroristické hrozby, ale měl naspěch kvůli večírku na německém velvyslanectví.

Policistu z ochranné služby, který seděl za volantem Johnovy limuzíny, žádný postih zřejmě nečeká. „Ochranná služba nedostala od vyšetřovatelů žádný podnět, který by ukazoval na jeho zavinění,“ uvedla mluvčí policejního prezidia Veronika Hodačová. Policista se tak vyhne kázeňskému řízení.

Má přednost, ale…

Řada svědků srážky, včetně přítomného redaktora Sedmičky, však viděla, jak se řidič limuzíny snaží za každou cenu projet křižovatkou dřív než tramvaj, která by měla v běžném provozu přednost.

„Teoreticky jsem zastavit mohl, ale kdybych dupnul na brzdu, ohrozil bych tím cestující. Navíc to auto nejdřív zpomalilo, a tak jsem si myslel, že mě pustí,“ popsal tehdy Sedmičce řidič tramvaje, který si nepřál zveřejnit své jméno.

Auta se zapnutým modrým majáčkem mají výjimečná privilegia. Mohou třeba projet na červenou. Nesmí ale ohrozit ostatní řidiče, cestující nebo chodce.

„Takové auto si může vynutit přednost, ale nesmí například vjet do křižovatky na plný plyn. Ostatní o něm musí vědět,“ upozorňuje dopravní expert Stanislav Huml.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!