Cestování mezi Karlovými Vary a Prahou zrychlí až hotová R6 | E15.cz

Cestování mezi Karlovými Vary a Prahou zrychlí až hotová R6

Původně měla spojovat Vary s Prahou už v roce 2010. K tomu však nedojde. Silnice R6 bude hotova nejdříve za šest let.

Za hodinu autem v Praze? Zatímco dnes se tomuto času přibližují jen hazardéři za volanty silných aut, kteří jako šílení trhají rychlostní rekordy, od roku 2015 bude hodinový dojezd do české metropole normální i bez porušování dopravních předpisů. Za předpokladu, že budou v termínu dokončeny poslední úseky čtyřproudé silnice R6 ve středních Čechách. Cesta autem mezi Karlovými Vary a Prahou se pak zkrátí o desítky minut.
„Nyní bude výstavba postupovat po jednotlivých úsecích směrem od Karlových Varů, Lubence a Nového Strašecí. Část z Prahy do Nového Strašecí už je hotova. Odtud do Karlových Varů je pak připraveno jedenáct úseků, k nim už máme vydaná územní rozhodnutí,“ říká Roman Kluzák z tiskového útvaru Ředitelství silnic a dálnic.
„Vybudování rychlostní silnice R6 výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy a ke zkrácení přepravní doby směrem k našim západním hranicím. Celkově umožní lepší spojení mezi Českem a Německem,“ slibuje mluvčí této státní organizace Martina Vápeníková.

Už aby to bylo

„Už aby to bylo! Tahle silnice je ve špatném stavu. Nejvíc mě rozčilují výmoly a vyjeté koleje. Ničí auta,“ ukazuje nedaleko Bošova na povrch stávající komunikace I/6 Martin Hladovský, který pendluje mezi Novým Strašecí a Karlovými Vary. Jak dodává, tato oblast na trase není jediná, která mu pije krev. „Dobré to není u Lubence a strašný je placený úsek směrem na Kamenné Žehrovice,“ říká. A souhlasí s ním i další řidiči. Páteřní komunikace mezi Prahou a Karlovými Vary skutečně nepatří k těm, které snesou označení bezproblémové. Silnice je zatížená enormním tlakem vnitrostátní i mezinárodní dopravy, její šířkové uspořádání přestalo intenzitě pohybu aut vyhovovat.
Situaci zčásti zlepší výstavba čtyřkilometrového úseku R6 právě mezi Lubencem a Bošovem, která v těchto dnech zaříná. V jejím rámci vyrostou na trase mezi obcemi tři mosty a jedna mimoúrovňová křižovatka. Stavba tohoto krátkého úseku spolyká více než 1,3 miliardy korun, hotova bude za tři roky.
Až silničáři dokončí rychlostní „er-šestku“ a Praha bude Varům blíž, je dost dobře možné, že desítky mladých lidí se vypraví do české metropole za svým snem - za lépe placenou prací. Budou moci dojíždět, nebudou se muset stěhovat.

Až bude Praha blíž

„Co tady? Kdybych v Praze sehnala dobrou práci, klidně bych dojížděla,“ usmívá se studentka Veronika Žáčková. „Hodina by mi nedělala problém. V Praze je daleko víc možností sehnat lépe placenou práci,“ přidává se její kamarádka Michaela Karasová. Ředitel Úřadu práce v Karlových Varech Kamil Řezníček si ale nemyslí, že nová rychlostní silnici na Prahu odvede z regionu pracovní sílu.
„Je to složitá otázka, ale celá řada lidí, kteří třeba v Praze studovali vysokou školu, si tam práci už našla. To zrychlení dojezdových časů se pak klidně může projevit i opačně. Třeba budou lidé ze středních Čech jezdit za prací k nám do regionu. Bude záležet na mnoha dalších vlivech,“ zamýšlí se s tím, že pohyb osob mezi oběma městy intenzivně funguje už dnes.
To potvrzuje i Nikola Prielomková, pracovnice zákaznického servisu společnosti Student Agency v Karlových Varech. „Záleží sice na dnech, ale každý náš autobus přepraví v průměru pětačtyřicet až padesát osob. A těch autobusů denně vypravujeme přes deset. Zejména první tři ranní spoje bývají obvykle vyprodané,“ počítá. Jak říká, velkou skupinu cestujících tvoří studenti, lidé jezdící do Prahy za obchodem nebo turisté. „V letní sezoně využívají našich služeb i cizinci, kteří si chtějí Prahu prohlédnout,“ dodává Prielomková.
Student Agency přitom není jediným autobusovým dopravcem, který přepravuje lidí z krajské metropole do Prahy a zpět. Stejnou služby zajišťují i společnosti Asiana nebo Autobusy Karlovy Vary.
Nejrychlejší způsob, jak se přepravit z karlovarské třídy T. G. Masaryka na Václavské náměstí, je cesta autem kombinovaná metrem.

Pospícháte na Václavák?

Přibližně za devadesát až sto minut dojedete vozem na Zličín na okraji Prahy. Odtud zamíříte metrem do stanice Můstek, která se nachází v horní části Václavského náměstí. Přestupovat nemusíte. Cesta metrem ze Zličína na Můstek trvá dvacet minut. Připočteme-li k tomu časovou rezervu deset minut na zaparkování vozu na Zličíně a přesun na metro, můžeme na Václavském náměstí spočinout už za dvě hodiny. V tom optimálním případě.
Pokud ale nevlastníte automobil, rozhodně použijte autobus. Cesta autobusem z dolního nádraží v Karlových Varech na ústřední autobusové nádraží Florenc v Praze trvá v průměru dvě a čtvrt hodiny. Následná cesta metrem ze stanice Florenc do stanice Muzeum (uprostřed Václavského náměstí) je krátká, trvá necelých pět minut. Připočtemeli opět krátký čas na přesun z autobusu do podzemky, můžete být na Václavském náměstí za necelé dvě a půl hodiny.

Jak bude pokračovat výstavba R6 ve středních Čechách?

Knínice - Bošov
Délka: 7900 m
Zahájení: 11/2010
Dokončení: 08/2013

Lubenec - Bošov
Délka: 4120 m
Zahájení: 05/2009
Dokončení: 03/2012

Petrohrad - Lubenec
Délka: 8766 m
Zahájení: 03/2011
Dokončení: 12/2013 27

Hořovičky - obchvat
Délka: 5194 m
Zahájení: 10/2012
Dokončení: 09/2015

Hořesedly - přeložka
Délka: 9200 m
Zahájení: 10/2012
Dokončení: 09/2015

Krupá - přeložka
Délka: 6450 m
Zahájení: 10/2012
Dokončení: 09/2015

Řevničov - obchvat
Délka: 4200 m
Zahájení: 11/2010
Dokončení: 10/2013

Nové Strašecí - Řevničov
Délka: 5550 m
Zahájení: 07/2011
Dokončení: 06/2014

Líbeznice - obchvat
Délka: 2600 m
Zahájení: 10/2008
Dokončení: 11/2010

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!