Bratři se v dešti učili. Soupeřům přesto ukázali záda | E15.cz

Bratři se v dešti učili. Soupeřům přesto ukázali záda

15. srpna 2010 • 21:41
Sourozenecká dvojice obhájila s francouzským unikátem vítězství na populární Rally Agropa. Pech neslavil.

Roman a Pavel Odložilíkové s Citroënem Xsara WRC vyhráli Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov, šestý podnik mistrovství České republiky ve sprintrallye. Po dramatické bitvě za celodenního vytrvalého deště na asi devětasedmdesáti kilometrech devíti rychlostních zkoušek byla sourozenecká dvojice v kokpitu červeného krasavce jen o 3,6 vteřiny rychlejší než nakonec druhý Roman Kresta.

Ten se spolujezdcem Petrem Grossem, poprvé se Škodou Fabia S2000, se díky stříbru z Agropy dostal do čela průběžného pořadí šampionátu. Bronz vybojovala v Peugeotu 207 S2000 zkušená a na Klatovsku populární posádka Josef Peták – Alena Benešová.

Peták měl štěstí

„Chtěli jsme od začátku závodit, ale nakonec jsme se zase od začátku hlavně učili. Začali jsme dost opatrně, pak jsme ztratili na těžké erzetě v bývalém vojenském prostoru, museli jsme to v závěru dohánět,“ ohlíží se za vítězným tažením navigátor Pavel Odložilík. „Takové šíleně ubrečené počasí jsem na Agropě ještě nezažil. Byla to šichta. S autem jsem jel letos podruhé. Poprvé na mokru a bojoval jsem s aquaplaningem skoro pořád. Ale už jsem si vyměnil plenky,“ žertuje jezdec Roman Odložilík.

„Ovšem Agropu, kterou jezdíme moc rádi, jsme si užili. Byl to parádní závod se skvělým koncem,“ mne si ruce. „S tímhle autem se hlavně sžíváme a jsme rádi, že jsme dojeli do cíle. Měli jsme také od třetí erzety potíže s řazením. Soutěž byla náročná, lilo jako z konve, podmínky byly děsivé. Možná za jiných okolností bych do toho šel a o vítězství se víc porval, ale nechtěl jsem riskovat, tohle krásné auto rozbít,“ říká stříbrný Roman Kresta.

„Naprosto fantastická byla nová erzeta Hlupín – Čečelovice. Nemá na letošních rallysprintech konkurenci,“ vyzdvihuje bronzová spolujezdkyně Alena Benešová. „Byla těžká, ale moc pěkná,“ souhlasí jezdec Josef Peták. Bronzová posádka měla na mokré trati i horkou chvilku. „Byli jsme už střechou v roští. Kdyby byl v trávě kámen, měli jsme po závodění. Naštěstí tam byla jen čistá mez a ta nás vrátila zpátky do hry. Ale smrdělo to pořádně,“ potí se ještě teď zkušený pilot.

Oslavy překazila nehoda

Členové posádek na bedně se shodly, že po ročním nadechnutí se pořadatelům z Auto moto klubu Pačejov povedlo připravit zase moc hezký závod. „Klobouk dolů před všemi pořadateli, činovníky i diváky, kteří i přes psí počasí na trati vydrželi. Je to obdivuhodné,“ vyzdvihuje Krestův spolujezdec Petr Gross.

Na trať letošní Agropy se z horažďovického náměstí vydalo sto pět posádek, do cíle jich dojelo pětašedesát. Největším tahákem měl být start plzeňského jezdce Václava Pecha juniora. Ten totiž načal svou soutěžáckou kariéru před patnácti lety právě na Agropě. A jubileum chtěl slavit za volantem byť historického, ovšem velmi atraktivního BMW M3.

„Při společném testování Martin Semerád se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou havarovali. Nehoda jejich Mitsubishi Lancer Evo IX vypadala hodně vážně a Vašek byl první, který k bouračce přijel. Vyprošťoval zraněnou posádku, a byl z toho dost špatný. Rozhodl se nestartovat a omluvil se nám s tím, že nemůže slavit, když kluci jsou v nemocnici,“ vysvětlil Pechovu absenci ředitel rally Miroslav Žitník.

Historiků dojelo šest

K pačejovskému automobilovému klání neodmyslitelně patří i soutěž historiků. Jejich startovní pole bylo sice chudší než v předchozích letech, ale na kvalitě republikového šampionátu to rozhodně neubralo. Do cíle jich dojelo nakonec jen šest. Nejlépe se s nástrahami náročné mokré tratě vypořádali Miroslav Janota a Pavel Stráský, kteří závodili s autem Opel Kadett C Gte.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!