Bílá vrána: Mezi třetí a pátou nevaříme | E15.cz

Bílá vrána: Mezi třetí a pátou nevaříme

Štěpán Sedláček

Žižkovská restaurace Bílá vrána není pro výbušné povahy. Tamní personál má totiž značně osobitý způsob projevu.

Testovací tým týdeníku Sedmička se tentokrát vypravil na přání čtenářů do restaurace Bílá vrána. Prvním velkým překvapením bylo, že mezi třetí a pátou odpoledne se v Bílé vráně nevaří. Další zklamání přišla hned vzápětí.

Přestože testovací tým obsluhu ujistil, že se zdrží asi hodinu a půl (rezervace na stolkách byly nejméně až za dvě hodiny), číšník nabídl pouze malý stolek u zdi v rohu nekuřácké místnosti. Hostů si tam nikdo nevšímal.

„Je pro mě zcela nepochopitelné, proč nás nechá obsluha čekat čtvrt hodiny bez povšimnutí. Přitom je lokál prázdný,“ rozčílil se expert na gastronomii Jakub Řičica a přesedl si k jinému stolku, kde byl obsluze na očích.

Nejprve jí obsluha, potom hosté

Ale ani to nepomohlo. Obsluhující číšník spokojeně pojídal u jednoho ze stolů pizzu. Společnost mu dělala pomocná servírka. Testovací tým musel nejprve vyčkat, až se číšník nají. Pak se teprve začal hostům věnovat.

Atmosféra podniku byla vůbec podivná. Nehrála hudba a personál se procházel po lokále, jako kdyby tam nikdo nebyl.

„Připadá mi to, jakoby se podnik teprve probouzel ze spánkového režimu,“ podotkl Řičica.

Italská, americká a mezinárodní kuchyně

Z poměrně zajímavé nabídky, která čítá prvky italské americké a mezinárodní kuchyně, si Řičica bezproblémově vybral. „Normálně podobným kočkopsům nefandím, ale tady je to pestře sestavené a současně nic nezabírá zbytečně moc místa,“ pochválil nabídku Řičica.

Testovací tým si na úvod objednal grilované gambasy (garnáty) podávané s čerstvou rukolou, citronem a česnekovou omáčkou Aioli. Předkrm byl podle Řičici povedený, ale chyběl lepší servis. Garnáti nebyli oloupaní.

„Poměrně slušný předkrm, nicméně pokud se servírují krevety, které je třeba loupat a zákazník je musí vzít do ruky, nebylo by na škodu, aby personál servíroval roli papíru či mísu s vodou na omytí rukou. Možná bych trochu dochutil rukolu, ale jinak v pořádku,“ řekl k předkrmu Řičica.

Vzhledem k poměrně nápadité nabídce burgrů se Řičica rozhodl vyzkoušet tamní cheeseburger. Na první pohled solidně vypadající jídlo zklamalo v momentě, kdy jej Řičica prozkoumal. Příliš majonézy způsobilo, že se burger doslova roztekl po talíři.

„Nejen zbytečně moc majonézy, ale i jiných ingrediencí. Já osobně jím burgr rukama, což k tomuto jídlu patří, ale v tomto případě je to nemožné. Burger se úplně rozpadl,“ vytýkal chyby hlavního chodu Řičica.

Ani použitá houska nebyla zcela ideální, protože rychle zvlhla. Dokonce ani maso Řičica nepochválil. „Je poměrně mdlé a nevýrazné chuti. Myslím si, že vůbec nebylo dopředu nakořeněné,“ řekl na adresu použitého masa.

Dezert podrazily nevhodné suroviny

V případě dezertu si testovací tým nechal přinést obsluhou vychvalovaný chessecake s čokoládou a jahodovou omáčkou. Samotný cheesecake nebyl podle Řičici nejhorší, ale byl zbytečně přelitý smetanou, která tam nepatří.

„Použitý dresink, který měl zřejmě představovat onu jahodovou omáčku, mě také dvakrát neoslnil. Takže i v případě dezertu se kuchař bohužel nevyvaroval jistých přehmatů,“ myslí si Řičica.

Náladu celého testu výrazně ovlivnila obsluha. Dala by se akceptovat nevyvážená gastronomie i ne zcela ideálně doladěný interiér. Pokud se ale obsluhě raději věnuje sama sobě než hostům, to prostě otráví i ty nejodolnější.

„Taková obsluha, to je hotová noční můra provozního,“ dodal Řičica.

Autor: Štěpán Sedláček
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!