Ve Vladivostoku otevřeli nejdelší zavěšený most na světě

Fotogalerie Ve Vladivostoku byl dnes pro veřejnou dopravu otevřen nejdelší zavěšený most světa, který spojuje pevninu s ostrovem Russkij. Most přes průliv Východní Bospor byl postaven v rámci přípravy na zářijový summit Rady pro ekonomickou spolupráci Asie a Tichomoří (APEC).

Most na Ruský ostrov ve Vladivostoku Dalších 10 fotografií v galerii
1.8.2012 15:00   |  

Stavba je dlouhá 3100 metrů. Světovým unikátem je podle stavbařů střední zavěšená část, která je svou délkou 1104 metrů nejdelší na světě. S pilíři vysokými 320 metrů se most stal zároveň druhým nejvyšším mostem podle výšky mostní konstrukce za jihofrancouzským Viaduktem Millau (343 metrů). Na stavbu mostu, jehož cena přesáhla 28 miliard rublů (17,5 miliardy korun), bylo použito celkem 54 kilometrů lan.

Most byl slavnostně otevřen pro zkušební provoz za účasti ruského premiéra Dmitrije Medveděva již 2. července, v den výročí založení Vladivostoku, ale den na to byl opět uzavřen. Jeho dnešní otevření bylo podle médií krátce před slavnostním aktem ohroženo technickými problémy, ty se ale nakonec podařilo vyřešit. Jako jeden z prvních se po mostu projel Medveděv.


Čtěte také:

Rusové staví rekordní lanový most. Podívejte se

Obrazem: Číňané jezdí po nejvyšším visutém mostě světa


Provoz po mostě bude pro všechny druhy dopravy. Nebudou na něj ale mít přístup chodci. Jestli bude otevřena stezka pro cyklisty, není zatím jasné. Bylo ale rozhodnuto, že poplatky za jeho využití se vybírat nebudou.

Podle pravidel silničního provozu se na mostě nebude smět zastavovat. Předpokládá se, že někteří řidiči se budou snažit zpomalit, aby si mohli vyfotit unikátní stavbu, a proto bylo rozhodnuto omezit rychlostní režim na mostě na 40 kilometrů v hodině. Doprava přes most se bude zastavovat jen v krajních případech, například pokud bude rychlost větru překračovat 30 metrů za sekundu.

Stavba je součástí soustavy tří velkých mostů, které budou propojovat místní letiště s městskou aglomerací. Mosty jsou pak částí městské magistrály, která se má v budoucnu stát komunikační páteří víc než půlmilionového Vladivostoku.

Autor článku: čtk

Komentáře

Čtěte také

Experti: Potíže Aera s vývozem se mohou opakovat i u nové L-39

Experti: Potíže Aera s vývozem se mohou opakovat i u nové L-39

Ohlášený velký návrat Aera Vodochody mezi aktivní výrobce letadel s modernizovanou verzi rozšířeného cvičného letounu L-39 může narazit na podobné překážky, kterým v minulosti… více

Komerční prezentace

Další weby mladé fronty

Mobilní web