Severokorejský deník se nechal napálit „Cibulí“ | E15.cz

Severokorejský deník se nechal napálit „Cibulí“

Severokorejský deník se nechal napálit „Cibulí“
Kim čong-Un se vyjadřuje k paprikám
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

ČTK

Čínský Lidový deník dnes očividně naletěl americkému satirickému listu The Onion (Cibule), když převzal jeho zprávu označující severokorejského diktátora Kim Čong-una za nejpřitažlivějšího muže planety. Ve své internetové verzi Lidový deník, který vydává vládnoucí Komunistická strana Číny, zveřejnil na důkaz tohoto tvrzení 55 fotografií mladého vůdce KLDR ve všech možných pózách. Podle západních médií je pravděpodobné, že článek z Lidového deníku dříve či později zmizí.

„Severokorejský vůdce jmenován serverem The Onion nejsvůdnějším žijícím mužem roku 2012“, hlásá titulek zprávy v čínském státním Lidovém deníku (Žen-min ž'-pao), který dále obsahuje citace ze satirického článku.

„Díky svému neuvěřitelně pohlednému, kulatému obličeji, svému chlapeckému šarmu a své statné, podsadité postavě je tento pchjongjangský lamač srdcí splněným snem každé ženy,“ cituje Lidový deník ze serveru The Onion.

Kim čong-UnKim čong-UnAutor: Profimedia.cz
The Onion: „Díky svému neuvěřitelně pohlednému, kulatému obličeji, svému chlapeckému šarmu a své statné, podsadité postavě je tento pchjongjangský lamač srdcí splněným snem každé ženy“

Mezi snímky nechybí Kim na koni mhouřící oči před sluncem, Kim mávající, tleskající či salutující na vojenské přehlídce, ale také Kim tupě hledící na vystavené ovoce či na jakési přístroje při návštěvě firmy na výrobu DVD. Redakční radu The Onion Kim údajně „takřka přivedl do mdlob svým dokonalým módním vkusem, elegantním krátkým sestřihem a, samozřejmě, svým proslulým úsměvem“.

Roztomilý a chlapský

Podle Marissy Blakeové-Zweibelové, redaktorky magazínové rubriky listu The Onion, je Kim „obdařen vzácnou schopností vypadat současně roztomile a chlapsky“. Loňským vítězem soutěže o nejvíc sexy muže planety The Onion zvolil syrského diktátora Bašára Asada.

Kim čong-UnKim čong-UnAutor: Profimedia.cz

Není to zdaleka poprvé, co se cizí média nechala satiriky The Onion zmást. Letos v září íránská agentura Fars převzala téměř do posledního slova článek The Onion o preferencích amerických voličů, který tvrdil, že většina amerických bělochů z venkova by dala v prezidentských volbách hlas raději íránskému prezidentovi Mahmúdu Ahmadínežádovi než obhajujícímu Baracku Obamovi.

Pekingský list Evening News před deseti lety zase převzal článek tvrdící, že členové amerického Kongresu pohrozili odchodem z Washingtonu, pokud Kapitol nebude zrenovován. Požadovali zatažitelnou kupoli a více záchodků.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!