Čínští turisté v Londýně: poklona u hrobu Marxe a pak šup do Prady | E15.cz

Čínští turisté v Londýně: poklona u hrobu Marxe a pak šup do Prady

Čínští  turisté v Londýně: poklona u hrobu Marxe a pak šup do Prady
Londýn, Číňané
• 
ZDROJ: profimedia.cz

ČTK

Čínské turisty v Londýně "Velké hloupé hodiny" a další památky nezajímají. Pokloní se zakladateli komunistické ideologie Karlu Marxovi a pak jdou nakupovat luxusní oblečení do obchodů světoznámých módních značek, jako je Prada či Burberry. Píše to zpravodajský server BBC News.

V tichém rohu hřbitova Highgate Cemetery čínská turistka Violet Čchun Jang vzdává hold německému filozofovi a teoretikovi komunismu Karlu Marxovi, který je zde pochován. „Je to určitě největší revolucionář světových dějin. Myslím si, že hodně inspiroval Mao Ce-tunga,“ rozplývá se Violet s těžko skrývanými emocemi.

Hned ze hřbitova povedou její kroky do obchodů. Do Británie přijíždí každoročně 150 tisíc čínských turistů a ve slavném obchodním domě Harrods nyní utratí v průměru pětkrát víc než Američané.

Nad historickými skvosty Londýna, jako je věž Big Ben, návštěvníci z Číny nadšení nejeví. „Ben“ znamená v mandarínské čínštině „hloupý“ a někteří Číňané proto ikonické věži s velkým ciferníkem říkají „Velké hloupé hodiny“.

Violet není ohledně zájmu o památky mezi čínskými turisty výjimkou. „Možná si nějaké vyfotím, ale to je všechno,“ směje se.

Luxus je v Číně drahý, lidé si ho vozí z ciziny

Její společník Čchen-chao Ke říká, že po Marxovi je dalším jejich cílem obchod značky Prada. „Kdybyste takové zboží kupovali v Číně, zaplatili byste dvojnásobnou cenu,“ vysvětluje.

„Angličané jsou skromní, své bohatství skrývají. V Číně rádi ukazujeme své bohatství ostatním lidem,“ prohlašuje Violet, která o sobě stejně jako Čchen-chao tvrdí, že je komunistka.

Vstup do stanice Piccadilly Circus, jednoho z uzlů metraVstup do stanice Piccadilly Circus, jednoho z uzlů metraAutor: AndrewH: Wikimedia Commons

Londýnské obchody se učí čínské kulturní zvyky

Nejznámější londýnské obchodní domy jako Selfridges v současnosti zaměstnávají desítky lidí, kteří umí čínsky a znají čínské kulturní zvyky. „Čínští zákazníci nemají rádi, když se jim zboží příliš vnucuje. Velmi důležité je také podat zakoupený produkt oběma rukama. Jedna ruka je v čínské kultuře výrazem neúcty,“ objasňuje jeden z týmu prodavačů Enling Chiang.

Podobně se čínským tradicím přizpůsobuje i kasino Hippodrome v londýnské čtvrti West End, které má nyní celé jedno patro věnované čínským hazardním hráčům. Zaměstnanci hovoří čínsky a čínské učení feng šuej je všudypřítomné.
„V budově nenajdete číslo čtyři - přináší totiž smůlu. Nesmí se také hráčům poklepat na záda, protože je to okrádá o štěstí,“ vypočítává šéf podniku Simon Thomas.

Ani tady čínská touha po londýnském luxusu nekončí. Hitem jsou také svatby v anglickém stylu pro ty nejbohatší čínské návštěvníky. „Často žasneme nad tím, kolik dokážou klienti za svatbu zaplatit - většina z nich investuje od 100 tisíc liber (2,98 milionu korun) do 250 tisíc liber (7,46 milionu korun),“ říká Andrew Cussens, jehož firma Bloomsbury Films natáčí svatební obřady a jiné slavnostní události na video. „Mnozí si pronajmou vůz Aston Martin. Měli jsme jednoho zákazníka, který si pronajal hned deset vozů Rolls Royce,“ dodává.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!