Průkopník skrytých zárubní Dorsis vnáší do interiérů minimalistickou eleganci | E15.cz

Průkopník skrytých zárubní Dorsis vnáší do interiérů minimalistickou eleganci

red

Skryté zárubně dokonale naplňují pravidlo, že v jednoduchosti je krása. To si Jan Krejčí a David Velímský, do té doby úspěšní prodejci dveří, uvědomili před čtyřmi lety. Dnes jejich skryté zárubně a dveře dodávají minimalistický „šmrnc“ stovkám bytů, rodinný domů a moderních kanceláří v Česku i zahraničí.

Střízlivá krása a vysoká užitná hodnota ruku v ruce. To je krédo obou podnikatelů. Proto je vlastně logické, že před několika lety, kdy k nám dorazil trend skrytých zárubní v interiéru, se do tohoto produktu doslova zamilovali. Zpočátku skryté zárubně dováželi od italského výrobce, aby se nakonec před rokem sami vrhli do vlastní výroby. „Prodávali jsme s kolegou patnáct let dveře a dařilo se nám natolik, že byznys už po nějaké době jel téměř samospádem. Pak jsme však na českém trhu zaregistrovali první pokusy o prodej skrytých zárubní, ale firmy absolutně nevyužívaly obrovský potenciál, který tento produkt má. Proto jsme se do toho vrhli po hlavě,“ vzpomíná David Velímský.

Milovníci stylového bydlení krizi neřeší a nakupují stále

Začínat s novým byznysem v době, kdy ještě doznívala světová ekonomická krize, a zvláště stavební sektor se stále nacházel v hluboké depresi, to s sebou neslo mnohá rizika. Jan Krejčí s Davidem Velímským se však nebáli. „Věděli jsme, že lidé, kteří chtějí bydlet stylově nebo si vybavit pracovní prostory tak, aby byly skutečně reprezentativní a příjemné, budou ochotní investovat do kvalitního designového prvku vždycky,“ vysvětluje Jan Krejčí.

Českým kancelářím vládnou přesčasy a špatné zázemí

Inspirují je designéři a architekti

Oba podnikatelé si pochvalují tvůrčí práci, která je s výrobou skrytých zárubní spojena. „Pravidelně se setkáváme a diskutujeme s předními designéry a architekty, kteří naše produkty využívají ve svých návrzích,“ říká David Velímský.Vědomí, že můžeme spoluvytvářet nejnovější designové trendy, nás ohromně motivuje.“ Právě architektonická a designová studia dnes tvoří významnou část klientely firmy Dorsis. Možnosti skrytých zárubní však postupně objevují i koncoví zákazníci. „Velkou část našeho marketingu věnujeme osvětě, protože většina lidí stále nemá o existenci skrytých zárubní tušení, anebo jen velmi mlhavé představy. Jakmile se ale s produktem a jeho možnostmi seznámí, odezva bývá velice pozitivní,“ hodnotí Jan Krejčí. Koncoví zákazníci se dnes většinou rekrutují z řad majitelů úspěšných firem, obchodníků, manažerů, umělců, ale také například sportovců.

České domácnosti víc utrácejí, ekonomika ve čtvrtletí zrychlila na 2,9 procenta

Vyváží hlavně na Slovensko a do Rakouska

Kromě tuzemského trhuvyváží Dorsis skryté zárubně i do sousedních zemí. Zejména Slovensko a Rakousko tvoří úspěšné a stále rostoucí odbytiště. Kromě dveří se skrytými zárubněmi se v současnosti firma zabývá také výrobou skrytých soklových lišt, skleněných příček, bezfalcových a reverzních dveří, a také dveří posuvných. Budoucnost vidí Dorsis také ve výrobě bezpečnostních a protipožárních dveří, do jejichž vývoje v současné době s úspěchem investuje.

Bezpečnost a design v dokonalé symbióze

Novou výzvou a zároveň plánem pro budoucnost je spojení bezpečnosti a designu. „Počátkem letošního roku jsme úspěšně odzkoušeli v akreditované zkušebně dveře se skrytou zárubní s protipožární odolností třicet minut, což se ještě nikomu na českém a slovenském trhu nepodařilo,“ říká spokojeně David Velímský. „Dveře s názvem Fortitus EI 30 jsme schopni dodat až do výšky 260 milimetrů.“ Dalším úspěchem je akreditovaná zkouška designových bezpečnostních dveří se skrytou zárubní, které mohou sloužit také jako vstupní dveře do bytů, hotelových pokojů či stylových kanceláří. Výrobci nezanedbávají ani investice do vzhledu svých prodejních a předváděcích prostor. „Letos jsme přistoupili ke kompletnímu redesignu stávajících vzoroven v Kolíně i Brně a nyní vystavujeme v luxusně dokončených prostorách.

Počátkem května jsme otevřeli novou vzorkovnu v Olomouci a obchodní kancelář v Havířově,“ uzavírá Jan Krejčí.

Autor: red
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!