Americké ženy žádají "cudné" plavky | E15.cz

Americké ženy žádají "cudné" plavky

Americké ženy žádají "cudné" plavky
Jednodílné plavky, ilustrační foto
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

ČTK

Při koupání platí ve Spojených státech alespoň u některých žen zdrženlivost. Četné firmy tu proto uvádějí na trh kolekce koupacích oděvů, které si získávají stále větší oblibu mezi věřícími židovkami, muslimkami či křesťankami, ale také mezi ženami plných tvarů a mezi těmi, které trpí alergií na slunce.

„Nepochybně tady vznikla potřeba,“ řekla agentuře AFP Regine Tessonová, která před necelými deseti lety založila butik Aqua Modesta nabízející plavky zakrývající větší část těla. Ty lze koupit v jejím obchodě v New Yorku a přes internet.

„Mnohé ženy to vyhledávají, já jako první,“ říká šéfka firmy, ortodoxní židovka. Vysvětluje, že vytvořila svou kolekci právě proto, že na trhu nebyl žádný výběr. Žádné bikiny nebo jednodílné plavky: Aqua Modesta nabízí čtyřdílný koupací oděv: podprsenku, leginy ke kolenům, sukénku a horní díl s rukávy. Vše je lehké, pohodlné, rychle to schne a tkaniny vyrobené ve Spojených státech nejsou průsvitné. Ve Sterlingu ve státě Virginie na východě Spojených států založila značku Primo Moda.

Plavky pro mormonky

Zeena Altalibová, která rovněž nemohla na trhu najít nic, co by bylo, jak říká, „pěkné, mělo styl a střih respektující cudnost“. Kromě šatů a sportovního oblečení nabízí tato muslimka plavky, které respektují nejpřísnější muslimské předpisy: mají dlouhé rukávy, kalhoty až ke kotníkům a šátek na hlavu.

Jednodílné plavkyJednodílné plavkyAutor: Profimedia.cz

V zemi, která je již i tak více puritánská než stará Evropa a v níž se setkávají náboženství celého světa, rostou butiky nabízející „cudnou“ módu jako houby po dešti.

Hydrochic nabízí trička a topy bez rukávů, ale s diskrétním výstřihem. Wholesomewear prodává světlé trikoty, které se nosí pod pytlovitými šaty v černé nebo modré barvě „pro nejaktivnější plavkyně“. Jenclothing navrhuje pro mormonky plavky ve stylu 50. let, který se vrací do módy.

Regine Tessonová před vytvořením své kolekce navštěvovala školu designu. „Musela jsem pak dělat pravý opak toho, co jsem se tu naučila,“ říká s úsměvem. „Učili jsme se zdůrazňovat prsa, paže, všechny tyto ženské sexy formy, ale já jsem je naopak musela potlačovat,“ zdůrazňuje. Dodává, že podle jejího náboženství má být žena mimo ložnici pěkná, nesmí však vyvolávat sexuální touhu.

Životní styl muslimek se změnil

Látka plavek má tendenci lepit se na kůži. „Musíte dávat pozor, kam až lze jít, zároveň ale musejí plavky plnit svou funkci,“ říká. Všechny majitelky těchto firem uvádějí, že se prodej jejich plavek neustále zvyšuje, ale že je těžké vzhledem k anonymitě internetu odhalit důvod.

„Životní styl muslimek se změnil,“ soudí Zeena. „Chtějí se podílet na aktivitách svých dětí, jezdit na kajaku, chodit na pláž, zkrátka využívat všeho toho, co nám Bůh a Příroda nabízejí, a přitom chtějí mít odpovídající oblek.“

„Vidím mnoho žen, které by se nikdy neprocházely ve spodním prádle, ale na pláži to dělají,“ stěžuje se Nicole na křesťanském blogu Created to be His. V jiném blogu se hovoří o „feministkách, které slibují svobodu, ale ve skutečnosti je žena omezena na představu, že musí ukazovat své tělo každému, kdo je chce vidět“.

Ženy nevolí cudné plavky jen kvůli přesvědčení

Joan Fergusonová, zakladatelka Wholesomewear v Oregonu na severozápadě Spojených států, má vysoký odbyt díky náboženskému přesvědčení, ale konstatuje, že má stále více zákaznic, které chtějí skrýt svou tloušťku, chtějí se lépe chránit před sluncem nebo s nástupem vyššího věku odkládají malé plavky. Jiné hovoří o kožních nemocech či jizvách po chirurgických zákrocích.

Přestože prodej „cudných“ plavek roste, zůstává pouhou skulinou na trhu: dvojdílné plavky by měly podle specializovaného organismu IbisWorld tvoři 68 procent prodeje koupacích oděvů pro letošní rok.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!