Výstava Art of Can předvádí plechovku jako umělecký materiál | E15.cz

Výstava Art of Can předvádí plechovku jako umělecký materiál

Výstava Art of Can předvádí plechovku jako umělecký materiál
Art of can
• 
ZDROJ: ČTK
24. září 2011 • 13:35
Co vše lze vytvořit z obyčejné plechovky od nápoje napovídá expozice vítězných děl soutěže Art of Can 2011. Do tuzemského kola klání se letos přihlásily desítky autorů, kteří se na výstavě chlubí například plechovkovými plavkami, hliníkovou poštovní známkou či robotem. Tato a další díla si mohou zájemci přijít prohlédnout až do 2. října do budovy bývalého kasina vedle tramvajové zastávky Právnická fakulta v Praze.

Některým z vystavených soutěžních „děl“ autoři věnovali desítky minut práce - jako v případě plechovky doplněné o Braillovo písmo - jiné modelářům jistě zabrali i několik hodin. Jedním z nejnáročnějších objektů byl například model ryby Perutýna ohnivého.

„Jiní zase vsadili na nápad a vytvořili plavky s názvem Muleta na muže, sebevražednou plechovku houpající se na oprátce či robota číslo 5, které tak žije dodnes,“ sdělila spolupořadatelka výstavy Petra Menclová.

Art of canArt of canAutor: Redbull.cz

Ovšem jen pracnost objektu na první místo nestačila. „Osobně jsem se řídil tím samým, čím se orientuji v hudbě - tedy intuicí. Nejsem přesvědčen, že bychom měli někoho ocenit jen proto, že nad dílem proseděl týdny - vždyť někdy je nápad vytvořený za pět minut mnohem lepší,“ komentoval klání hudebník Jan P. Muchow. Kromě něj v pětičlenné porotě zasedl i rapper Vladimir 518 nebo designér Ferdinad Chrenka.

Vítězem se stal student grafického designu Jakub Spurný, který se klání zúčastnil s třemi konzervami. „Abych byl upřímný, tenhle nápad mi hlavou blesknul během jediné minuty - den před uzávěrkou soutěže,“ prozradil Spurný, který dal ve svém díle přednost koncepci před zručností.

Art of canArt of canAutor: ČTK

Soutěž Art of Can se koná v několika světových zemích, včetně České republiky. „O jejím úspěchu nejlépe vypovídají čísla - na druhý ročník tuzemské soutěže o nejzajímavější výtvor z hliníkového válečku energetického drinku se přihlásilo úctyhodných 160 zájemců; dvojnásobek oproti premiéře před čtyřmi roky,“ doplnila Menclová.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!