Vydělávat vlastními videi na YouTube je možné i v Česku

Na internetu je možné si přivydělat zveřejňováním autorských videí. I v Česku tuto možnost nabízí server YouTube. Princip je vcelku jednoduchý – natočíte vlastní video, a když se stane populární a shlédne ho dostatek lidí, YouTube se s vámi podělí o příjmy z na něj navázané reklamy.

 Youtube
13.12.2011 16:34   |  

Vydělávat na vlastní videotvorbě je možné, když se člověk zapojí se do tzv. Partnerského programu YouTube. Uživatel si vytvoří svůj vlastní videokanál a peníze dostává v závislosti na tom, kolik mají jeho videa zhlédnutí. Přesněji řečeno: získává podíl, nadpoloviční, z online reklamy, která se v různých formátech u přehrávaného videa zobrazuje. YouTube se tak dělí s tvůrcem o peníze od inzerentů.

Například ve Velké Británii tímto způsobem nejúspěšnější videoamatéři údajně mohou v přepočtu vydělat až miliony korun. V Česku YouTube spustil Partnerský program teprve před rokem. Kvůli omezenějšímu tuzemskému trhu se odměny nejpopulárnějších tvůrců mohou v současnosti vyšplhat do řádu tisícikorun.

„V současnosti máme už desítky českých partnerů různého zaměření, kteří pravidelné publikují a svá videa zpeněžují. Přestože je Česko menší trh, očekáváme, že kromě uživatelského obsahu, který roste zhruba třicetiprocentním tempem, bude rychle růst i obsah partnerský,“ říká Božena Řežábová, manažerka YouTube & Display z českého Googlu.

Videa, na kterých chce člověk vydělávat, musí být striktně autorská. Není v nich tedy třeba možné používat cizí hudbu, ukázky z filmů nebo televizních pořadů. Nesmí jít ani o záznam nějaké cizí kulturní akce.

Úspěšný partnerský Youtube kanál Patricka Macharovského


Čtěte také: Domácí videa na YouTube jako zdroj příjmů? Britové už tak vydělávají


K celebritám se postupně přidávají i začínající tvůrci

V Česku se Partnerského programu YouTube chytli zprvu hlavně známí umělci. Svůj kanál má třeba populární hip-hopový tvůrce DJ Witch nebo pořad Show Jana Krause. Postupně se ale chytají i začínající tvůrci. Úspěch mají videa mladého nadšence Patricka Macharovského. Vytváří originální snímky, kde běžnou realitu vizuálními efekty zručně přeměňuje ve virtuální svět.

„V první řadě dělám videa, protože mě to baví, ale musím přiznat, že je příjemné za to něco málo dostat,“ vysvětluje účast v programu YouTube Macharovský. Dodává, že pokrýt všechny své životní náklady zveřejňováním videí na internetu podle něj může jen pár jednotlivců.

Dalšími příklady amatérských partnerských YouTube kanálů v Česku jsou pak různé videoblogy, které se pravidelně vyjadřují k určitým tématům nebo poskytují rady, třeba v módě, kosmetice nebo lásce. Úspěch v tomto směru má Češka The Only Luca, která své videokomentáře každodenního života tvoří anglicky.

Kanál videoblogerky The Only Luca

Partnerského programu YouTube se účastní také firmy, zájmové servery nebo organizace. Svůj vlastní YouTube kanál tak má třeba ZOO Praha, Vodafone nebo Mobilmania.cz. I tyto společnosti dostávají podíly z reklamy, hlavním lákadlem ale pro ně je možnost vlastní prezentace a komunikace s příznivci.

Autor článku: Ondřej Vrba

Komentáře

Čtěte také

Velikonočních výletníků letos přibude

Velikonočních výletníků letos přibude

Velikonoce jsou pro podnikatele v cestovním ruchu prvním vrcholem roku. A pro letošek se zdá, že vydařeným. Podle hlasů z oboru si svátky v zahraničí dopřeje více Čechů než před… více

Komerční prezentace

Další weby mladé fronty

Mobilní web