Na Facebooku je už každý třetí Čech, nejčastěji je to Martin Novák

Facebook se stal v Česku opravdu mimořádně úspěšnou sociální sítí. Účet na něm má podle nejnovější studie společnosti H1.cz již celá třetina Čechů. Přestože lehká nadpoloviční většina těchto profilů patří ženám, jsou muži v zabezpečení účtů pečlivější. Uzavřený profil má pak v součtu zhruba polovina všech uživatelů. A ještě jedna zajímavost: Nejčastějším jménem na Facebooku je Martin Novák.

Facebook
2.1.2012 10:27   |  

K 9. listopadu 2011 bylo na Facebooku zaregistrováno přes 3 430 000 českých účtů. Statistiky ale může trochu kalit fakt, že ne každý uživatel se drží pravidla „jedna osoba, jeden účet“. Data ČSÚ dokazují, že patnáctiletých je v ČR necelých 97 tisíc. Facebook ale v současnosti ukazuje 145 tisíc uživatelských účtů s věkem 16 let. Podobný nepoměr panuje ostatně v celé věkové skupině od 14 do 21 let.

Žen je na Facebooku o šest procent více, než mužů. Čtyři procenta uživatelů své pohlaví neuvádí vůbec. Mnoho uživatelů Facebooku již dbá o něco více na svou bezpečnost a soukromí. 50 procent českých profilů je uzavřených, to znamená, že jejich obsah vidí pouze vybraní přátelé a nikoliv veřejnost. Opatrnější jsou muži, 55 procent z nich si profil schovalo, u žen je to 47 procent.

Nejběžnějším příjmením na Facebooku jsou Novákovi, Novotní a Svobodovi. Co se týče křestních jmen, vyhrává Martin, Petr a Jana. U křestních jmen je také podstatně méně variací, než je tomu u příjmení. Výskyty jmen i příjmení ve většině případů odpovídají statistikám, které poskytuje ministerstvo vnitra. Shoda nenastává jen u jmen typických pro starší generaci jako například Marie, Josef.

Nejčastější příjmení na českém FB:

Novákovi: 3418

Svobodovi: 9793

Novotní: 9118

Dvořákovi: 8119

Černí: 6642

Procházkovi: 5544

Kučerovi: 5506

Markovi: 4560

Nejčastější křestní jména na českém FB:

Martin: 61879

Petr: 58681

Jana: 50744

Tomáš: 48060

Jan: 45744

Michal: 44763

Petra: 39285

Lucie: 37320

Nejčastěji sdílíme obsah na Faceboku ve čtvrtek před víkendem a v neděli, když víkend končí. Nejméně aktivní býváme v sobotu a v pátek, kdy se vzdalujeme od počítačů a máme jinou zábavu. Facebook stránky oproti tomu publikují nejvíce v pondělí. V neděli, kdy jsou uživatelé na Facebooku stránky publikují 3x méně.

Doba trávená na Facebooku nápadně připomíná tv prime time – špička nastává po 18 hodině večerní a končí s 22 hodinou. Naprosto opačně se ale chovají FB stránky, které publikují převážně v klasické pracovní době – dopoledne (před obědem) a odpoledne (před odchodem z práce domů).

Na Facebooku se nejčastěji dělíme s přáteli o odkazy. Tento typ příspěvků tvoří 58 procent celkového počtu uživatelského sdíleného obsahu. Naprostou většinu tvoří odkazy vedoucí do různých aplikací a her uvnitř FB, patří sem i příspěvky přátel, které sami dále sdílíme. Sdílení odkazů na FB podporují mimo jiné i sociální pluginy jako je Like button, kterými se tato analýza zatím nezabývala. 17 procent příspěvků tvoří běžné statusy, které neobsahují nic jiného než text. Fotky, obrázky anebo video jsou přítomny v 10 procentech případů. Komentáře tvoří 14,5 procent.

I u FB stránek jsou oblíbeným typem obsahu odkazy, ty tvoří 46,5 procenta. Hned po odkazech je u FB stránek velmi časté sdílení videí (vlastní videa nahraná na FB i videa vkládaná jako odkaz z YouTube), fotek a obrázků a to ve 34 procentech příspěvků. Běžný status sdílí stránky v 19 procentech případů.

Průměrný příspěvek nejlepších FB stránek dosahuje přibližně 46 liků. Pokud se zaměříme na typ příspěvku, zjistíme, že nejvyšší potenciál mají v získávání palců běžné textové statusy. Záleží ale také na délce příspěvků. Nejvíce liků dostávají příspěvky s nejkratším textem (do 200 znaků). Čím delší je příspěvek, tím méně je likovaný. Jedná se o příspěvky jak typu status, tak např. fotky s textovým komentářem.

Průměrně mají příspěvky nejlepších FB stránek kolem 16 komentářů. Nejvíce uživatelé na Facebooku komentují čistě textové statusy. I tady záleží na délce příspěvku. Nejvíce komentářů získávají ty nejstručnější příspěvky.

Autor: Kristina Blümelová

Komentáře

Čtěte také

Shell omezil investice do fotovoltaiky. Musí prý zjistit, jak na ní vydělat

Shell omezil investice do fotovoltaiky. Musí prý zjistit, jak na ní vydělat

Ropná společnost Royal Dutch Shell omezí investice do solární energetiky, dokud nebude dostatečně zisková. Prohlásil to generální ředitel Ben van Beurden. Na jednání s akcionáři… více

Komerční prezentace
Mobilní web