Konference New Media Inspiration představila to nejzajímavější z nových médií | E15.cz

Konference New Media Inspiration představila to nejzajímavější z nových médií

Konference New Media Inspiration představila to nejzajímavější z nových médií
24. ledna 2013 • 10:20
Po loňském úspěchu se na půdě Filozofické fakulty Univerzity Karlovy opět sešlo několik stovek příznivců nových médií z řad akademických pracovníků, studentů a zástupců komerčního sektoru, aby načerpali nové poznatky, inspiraci, a podělili se o své zkušenosti. Celodenní program nabitý přednáškami byl rozdělen do tří sálů, v nichž dostala prostor témata: Sociální média a internetový marketing; Datový blok; Inspirace; Ozvěny z Křišťálové Lupy; Veřejně prospěšné projekty a Panel absolventů.

Úvodním slovem konferenci zahájili nezávislý analytik a konzultant Petr Koubský, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič a šéf softwarového vývoje ve společnosti Ataxo Interactive a učitel Nových médií na Univerzitě Karlově – Josef Šlerka. Během celého dne se účastníkům konference představilo téměř 50 řečníků, kteří mají několikaleté zkušenosti s novými médii, pracují s daty nebo mají za sebou zajímavé inspirativní projekty.

Velký ohlas měla například přednáška Pavla Ungra (H1.cz) na téma Jak najít mezi daty správné lidi a správné odpovědi. Podle něj je analýza klíčových slov základem online strategie a je velmi důležité vědět, proč analýzu děláme, kdo jsou čtenáři, co hledají a jak s nimi komunikovat. Z Datového panelu rozhodně stojí za zmínku téma Datová žurnalistika na koleně od Jana Cibulky (Datastory.cz).

Když máte na Facebooku problém

Ačkoliv je datová žurnalistika poměrně náročná a dobré a velké věci trvají, výsledky poháněné daty mohou následně přinést zajímavá zjištění, na kterých se dá stavět. O tom se přesvědčil sám přednášející, který díky sběru dat a jejich analýze vypracovává pozoruhodné projekty, např. mapu pražské kriminality v roce 2011.

O prvních deseti věcech, které musíte udělat, když máte na Facebooku problém, hovořil Marek Prchal (Mediář.cz). Na Facebooku vám kdykoliv může kdokoliv napsat něco, co je vám nepříjemné. Marek popsal své zkušenosti z praxe a poradil jak s lidmi, píšící negativní komentáře, komunikovat a jak k nim přistupovat.

Autor: red
 

businessinfo.cz

  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením
  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí