Facebook bude nepřímo šmírovat, co jeho uživatelé nakupují v e-shopech | E15.cz

Facebook bude nepřímo šmírovat, co jeho uživatelé nakupují v e-shopech

Facebook bude nepřímo šmírovat, co jeho uživatelé nakupují v e-shopech
Facebook, like
• 
ZDROJ: Facebook
15. dubna 2013 • 12:17
Na Facebooku je nová funkce, která slouží pro lepší zacílení reklamy. Jmenuje se „partnerské kategorie“ a poznají ji pouze ti, kteří budou na Facebooku inzerovat. Běžný uživatel se setká až s jejími důsledky – na sociální síti se mu bude zobrazovat reklama podle toho, co nakupoval, nebo o jaké výrobky se zajímal.

Nové cílení reklamy na Facebooku skrze partnerské kategorie jde hodně do podrobna. Zobrazený příklad uvádí zacílení na lidi, kteří kupují dětské cereálie, což znamená, že nadprůměrně navštěvují kategorii dětských cereálií v e-shopech a zakoupili je v posledních dvanácti měsících

S pomocí partnerů

Jak se ale Facebook dozví, které zboží vás zajímá? K tomu poslouží partnerská spolupráce s Datalogix, Epsilon a Acxiom, které zajišťují monitorování dat v různých online obchodech a nyní je poskytnou Facebooku. Ten poté inzerentům může nabídnout nové podrobné kategorie s přesným cílením, přitom podá i počet lidí, kterým se reklama zobrazí.

Lepší cílení reklamy má velmi vysoký vliv na její účinnost. A pokud je reklama účinnější a uživatel na ni klikne, znamená to zisk návštěvníka pro inzerenta a provizi pro Facebook. Nová funkce je zatím dostupná jen v USA. Rozšíření tentokrát nebude tak rychlé, protože k zavedení potřebuje Facebook lokální partnery.

Zdroj: Živě.cz

Autor: David Polesný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!