Stále více klientů vnímá software jako svého pomocníka

1. listopadu 2010 • 11:31
Tlak na snižování provozních nákladů vede firmy k tomu, že se snaží šetřit na všech frontách. Podle ředitele společnosti Alstanet, která se zabývá mimo jiné vývojem a provozem aplikací určených pro správu nemovitostí, Aleše Choutky požadují někteří klienti za méně peněz větší rozsah služeb. „Musím ale říci, že se s tím vyrovnáváme celkem dobře,“ říká.

Alstanet se už několik let podílí jako hlavní partner na každoročním setkání odborníků z oblasti facility managementu – Týdnu FM. Co toto partnerství firmě přináší?

Je to pro nás především příležitost podílet se na organizaci akce, která se podrobně věnuje oboru, ve kterém už řadu let podnikáme, umožňuje setkání s opravdovými odborníky, kteří se věnují této problematice a zároveň určují trendy FM. V neposlední řadě je to však i velká příležitost z obchodního hlediska a zajišťuje nám určitou publicitu, která je v této době téměř nepostradatelná. Rádi bychom naším partnerstvím také vyjádřili podporu lidem, kteří se na produkci celé akce podílejí, jelikož je pro nás budoucnost podobných akcí důležitá.

Letos se vaše zapojení do průběhu Týdne FM ještě znásobilo pořádáním samostatné odborné konference, která bude součástí této akce. Co bude její náplní, komu je určena?

Obecně je tento rok akce rozšířena o mnoho doprovodných akcí, IFMA se podařilo díky svému rozvoji dostát významu názvu akce Týdne FM a doplnila jeho program o další dva dny, ve kterých se budou konat akce partnerských společností, včetně té naší, čehož si velice vážíme. Na základě velmi zajímavého a v tuto dobu i vcelku ožehavého motta tohoto ročníku „Optimalizovat neznamená tlumit“ podpoříme na závěrečném pátečním semináři tuto myšlenku vlastní prezentací, která nabídne účastníkům řešení snižování nákladů jejich společností.

Můžete konkrétněji přiblížit obsah vaší konference?

[file:7569:small:right]

Jedná se o půldenní konferenci, po jejímž závěru účastníkům nabídneme prostor pro diskusi v neformálním prostředí relaxa sportcentra. Věřím, že to uvolní případné bariéry a umožní sdílení zkušeností třeba po pár výměnách v tenise nebo během odpalů na jediném 3D golfovém simulátoru v ČR. Na konferenci se bude hovořit o funkčnosti softwaru, účastníkům budeme prezentovat desítky příkladů z praxe, jak optimalizovat.

Naše řešení spočívá v definicích procesů, v jejich řízení, vyhodnocování, reportingu a nabízíme tedy efektivní nástroj, který toto umožňuje. Představíme i dvě nová partnerská řešení, jedno z oblasti energetického managementu, druhé z oblasti inteligentního fleet managementu. Konference je určená všem, kteří dokážou a chtějí přijímat nové nápady a jsou ochotni se podělit se o ty svoje.

Jak se vůbec žije vaší firmě na pozadí snad už slábnoucí ekonomické recese? Pocítili jste nějaké dopady ať už negativní či pozitivní?

Myslím, že nikde to není v této době jednoduché, faktické dopady jsou stále znatelné. Řekl bych, že i výraznější než před rokem. Je to přirozený cyklus ekonomiky, vnímám to jako příležitost k ozdravení a posílení těch silných. Tak je to i u nás, recese se projevila zpomalením tempa růstu, snížením cen a zvýšením požadavků. Abychom udrželi konkurenceschopnost, musíme na tyto podněty reagovat.

Prakticky každý rok přicházíte na trh s větší či menší novinkou. Co jste pro své zákazníky připravili na letošní rok?

Uplynulý rok jsme věnovali rozvoji stávajícího řešení, téměř polovina modulů z naší nabídky prošla zásadním upgradem. Stejně tak uživatelské prostředí, i tam je modernizace znatelná. Snažili jsme se proniknout více „do hloubky“ a ne tak „do šířky“ problematiky. Zvláště když v této době rozhoduje kvalita a detail. Na ten se náš vývojový tým zaměřuje především. Věřím, že změny ocení nejen stávající, ale také noví zákazníci.

Rozdíly vnímám zejména v otázce rozsahu řešení. Je zřejmé, že tlak na úsporná opatření vede k rozsáhlým revizím původních potřeb klientů. Rovněž vnímání hodnoty toho, co nasadíme, je jiné. Velmi optimistickým zjištěním je pro nás skutečnost, že se stále častěji setkáváme se zodpovědným přístupem ze strany zaměstnanců klientů. Nasazený software berou jako faktického, ale hlavně praktického pomocníka.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!