Olomouc konečně otvírá svůj aquapark | E15.cz

Olomouc konečně otvírá svůj aquapark

Po letech diskuzí a příprav se v Olomouci první červnový den konečně otevírá nový aquapark. Areál na ploše přibližně dvou hektarů je situován v lokalitě Pod Vlachovým poblíž silniční výpadovky na Brno a stává se tak součástí již existujícího obchodního centra. Díky kombinaci vnitřních i venkovních bazénů a hřišť se počítá s celoročním využitím.

[file:2886:small:left]

Aquapark je dílem projekční firmy Stavoprojekt Olomouc a architektonického ateliéru Héta. Při urbanistickém řešení se vycházelo z celkové situace lokality a areál aquaparku byl situován do severozápadní části stávající obchodní zóny na nejvyšším místě pozemku. Hlavní objekt je umístěn tak, aby byla zachována výška okolní zástavby obchodních pavilonů a současně svými věžemi toboganů vytvořil výškovou i dojmovou dominantu místa - jakýsi „maják“. Od první myšlenky k realizaci uplynulo poměrně dost času, a proto byl původní projekt důkladně přezkoumán. Podle Petra Vykopala, manažera developerských projektů společnosti Gemo, která se podílela na výstavbě, byla navržena řada změn. Například došlo k rozšíření ekonomicky výhodnější venkovní bazénové části před provozem typu fitness, která jsou již v Olomouci plnohodnotně zastoupena v mnoha jiných zařízeních. Změny obecně směřovaly k modernizaci a posílení koncepce aquaparku jako centra celoročních volnočasových aktivit. Díky tomu se mohou v Olomouci pochlubit i několika prvenstvími.

#####Areál nabídne množství vodních atrakcí

Vnitřní rekreační bazén nabídne proudový kanál, adrenalinový obří vodní trychtýř „spacebowl“ (první svého druhu na Moravě), jízdu na nafukovacích duších toboganem a (nejdelší v ČR, délka 123 m) se speciálním efektem denního světla a tzv. „streepefektem“ (vizuální efekty, které vytvářejí denní světlo při průjezdu atrakcí), vodní hřib, bazénová okna, širokou skluzavku, vodní děla, chrliče a masážní lavice. Pro nejmenší je pak určen dětský bazén s vodopádem, skluzavkou, malým chrličem a tryskami. Samozřejmou součástí aquaparku budou i whirlpooly, parní a suchá prohřívárna (tzv. tepidarium, forma římské lázně s relaxační teplotou 30-40 st. C) a klasická sauna. Pro zvýšení atraktivity v letních měsících jsou pak připraveny venkovní bazény (dospělý i dětský), které nabídnou sice o něco menší, ale stále dost početnou sbírku atrakcí. Dominantou venkovního bazénu je tobogan dlouhý 115 metrů. Návštěvníkům též bude k dispozici hřišti pro beachvolejbal, lanové atrakce anebo jungleland pro děti. Celý areál je bezbariérový.

#####Jak (ne)zruinovat městskou kasu

Snahy o vybudování aquaparku sahají až do roku 2002, kdy se začala hledat vhodná lokalita. Na začátku bylo ve hře třináct možných variant, které se postupně zredukovaly na pět, a v lednu 2004 byla vybrána lokalita Pod Vlachovým, která v závěrečném v duelu zvítězila nad lokalitou Pražská-východ. Dlouho však nebylo jisté, zda se zamýšlená stavba vůbec uskuteční. Předpokládané náklady bezmála půl miliardy korun vzbudily vášnivé diskuse jak mezi radními, tak i na straně Olomoučanů, kteří nesouhlasili, aby si město vzalo na stavbu úvěr. Radnice proto začala hledat soukromého investora a nakonec zvítězil model Public Private Partnerships. Z výběrového řízení vzešel trojlístek firem (Atzwanger, Gemo a Skanska) a s městem Olomouc vytvořily účelovou akciovou společnost Aquapark Olomouc, která areál postavila a bude provozovat. Podíl města v akciové společnosti činí 45 procent, přičemž do projektu vložilo zhruba 32 milionů korun v hotovosti a 58 milionů v pozemcích, přípravě a dokumentaci. Soukromé firmy, zatím majoritní akcionáři, přispěly do vínku projektu 111 miliony korun. Model počítá s tím, že město bude od firem akcie postupně vykupovat. V případě bezchybného fungování aquaparku získá město plnou kontrolu po 10 letech od zahájení provozu a za akcie zaplatí asi 190 milionů korun. Projekt byl od počátku koncipován jako komplexní vodní zábavní centrum a současně byl začleňován do stávajícího obchodního centra. Atraktivitu aquaparku zvyšuje i skutečnost, že město bude jeho provoz výrazně dotovat, díky čemuž by vstupenka měla být dostupná pro všechny.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!