Obchodní dům Kotva se představuje v nové podobě | E15.cz

Obchodní dům Kotva se představuje v nové podobě

1. prosince 2010 • 14:21
Zájezdy do Prahy z celé republiky před řadou let se povinně skládaly z návštěvy historické památky, kulturního představení a některého z obchodních domů, mezi kterými hrála prim Kotva. Zde bylo tak zvaně všechno pod jednou střechou. Jak se OD Kotva žije po 35 letech existence, jsme se zeptali generálního ředitele majitele OD Kotva, společnosti Markland, Jaroslava Petrů.

Před několika roky vyrostlo přímo pár metrů od hlavního vchodu do Kotvy nové obchodní centrum Palladium. Jak se vám žije vedle tohoto moderního gigantu?

Našemu obchodnímu domu se žije mnohem lépe s nákupním centrem naproti v ulici. Každý z projektů nabízí něco jiného a zákazník má možnost na výběru. Myslím si osobně, že se navzájem doplňujeme. Kotva je především obchodní dům a ne módní nákupní galerie. Stále se držíme svého konceptu, který kopíruje zvyklosti našich zákazníků. Obchody s výrobky denní spotřeby naleznou v nejnižších patrech, stejně tak základní doplňkové služby. Ostatní patra jsou věnována především odívání a módním doplňkům. Zákazník tak zbytečně nebloudí a pohybuje se intuitivně. Jsme trochu znevýhodněni polohou, protože Kotva je schována mezi domy v Revoluční a Královodvorské ulici.

Během posledních měsíců jste provedli rozsáhlý remodeling OD Kotva. Co mu předcházelo, vycházeli jste z nějaké analýzy či průzkumu?

Samozřejmě jsme zadali několik technických i architektonických studií před počátkem první renovace. Vždy jsme však měli na paměti navázání na původní architekturu s ohledem na požadavky moderního novodobého zákazníka. Důraz klademe na snadnou dostupnost k sortimentu pro všechny, především pak pro mladé rodiny s kočárky a také osoby se sníženou pohyblivostí.

Bezbariérové prostory zároveň celý obchodní dům prosvětlily a působí vzdušněji. Tyto kroky jsme realizovali na základě postřehů našich zákazníků, kteří se v případě uzavřených oddělení hůře orientovali. Zdánlivé detaily pomohly. K tomu, aby se zákazníci cítili během návštěvy lépe, jsme rovněž přizpůsobili propagační i navigační prvky ve výrazné zelené barvě, která je všeobecně vnímána pozitivně.

Měníte sortiment, vzhled, celou koncepci obchodního domu?

[file:7997:small:right]

Neřekl bych, že něco zásadně měníme, spíše přetváříme, a především obnovujeme. Sortiment a služby buď udržujeme, jako například unikátní Domácí potřeby nebo Švadlenku, anebo doplňujeme či obnovujeme, jako Květiny nebo Kavárnu. Spolu s nájemci tak naplňujeme koncept obchodního domu - sehnat vše na jednom místě. Celkový vzhled nemůžeme a ani nebudeme měnit, pouze jej elegantně a vkusně obohacujeme a proměňujeme.

V interiéru se zaměřujeme na sloupy, které podtrhují šestiúhelníkový skelet celého projektu. Otevřené plochy jsou pro Kotvu tak typické a přitom dnes nyní již tak výjimečné a jedinečné v porovnání s již běžnými nákupními centry a jejich koncepty uzavřených nákupních jednotek. Kotva je svá a inspiruje nově vznikající obchodní komplexy. To nám lichotí, ale zároveň ujišťuje, že jdeme správnou cestou.

Abyste přilákali nové kupující, musíte být připraveni i marketingově. Prozradíte něco z toho, čím chcete návštěvníky oslovit?

Kolik má váš obchodní dům obchodů a co považujete za klasiku sortimentu, která tu musí být, aby taky tradiční návštěvník nebyl zklamán?

Již jsem se zmínil, že je snahou zachovat široký sortiment základních služeb, které tradičně v OD Kotva byly a budou. Náš obchodní dům má nyní 100 obchodních jednotek a klasikou a jedinečným sortimentem jsou dozajista již zmíněné Domácí potřeby, Švadlenka a Úpravna oděvů nebo vynikající chlebíčky v přízemí. Zákazníci oceňují především dostupnost základního sortimentu v centru města na jednom místě. Drogerie propojená s lékárnou je také vítanou novinkou.

Kolik vlastník investoval do modernizace? Jaké jsou jeho další vize?

Investice do modernizace interiéru se pohybují v milionech Eur s tím, že konečná částka bude známa po kompletní rekonstrukci. V následujících obdobích se chceme zaměřit hlavně na plášť stavby a prostranství obchodního domu.

Kdy budete vyhodnocovat efektivitu vynaložené investice?

Efektivita ať už nově postaveného nákupního projektu, nebo zrekonstruovaného se vždy musí prozkoumávat s určitým odstupem, řekněme jednoho roku nebo dvou let. Nejlepším měřítkem je poptávka ze strany nájemců. A to nejen nových, ale i stávajících, kteří pronajaté prostory rozšiřují anebo prodlužují nájemní smlouvy. Pro nájemce i nás je prioritně důležitá návštěvnost a věrnost zákazníků. Uvědomujeme si, že především věrní spokojení zákazníci nám přinášejí zisk a šíří naši pověst dále.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!