Nová sezóna přináší multimediální podporu prodeje realit | E15.cz

Nová sezóna přináší multimediální podporu prodeje realit

I když na českém realitním trhu mají klasické tištěné inzertní časopisy své místo, moderní doba si žádá moderní formy komunikace. Inzertní servery jsou už dnes samozřejmostí, vydavatel nejrozšířenějšího realitního časopisu REALCITY. CZ a provozovatel stejnojmenného inzertního serveru, společnost Concept 2M, jde ještě dál. O tom, co nabízí nového, jsme si povídali s jejím ředitelem obchodu a distribuce pro Českou republiku Alešem Kužmou.

V loňském roce byl realitní trh převážně ve znamení stagnace a vyčkávání, jak se věci vyvinou, a to nejen v naší ekonomice, ale i celosvětově. Jak to vidíte pro tuto sezonu, změnilo se podle vás něco?

Uplynulý rok přinesl jeden důležitý trend do obchodování s realitami, a to důraz na kvalitu. Tím jsou myšleny zejména mnohem větší nároky ze strany veřejnosti, zajímající se o reality, na profesionalitu a služby realitních společností a jejich makléřů. Při koupi domu či bytu již nejde o pouhý předprodej – informace o nemovitostech k prodeji si dnes většina zájemců může snadno dohledat sama – rozhodující je celkový servis, který poskytuje realitní makléř. Dobrý makléř musí dnes více než jindy být pro klienta zárukou, že jeho záležitosti proběhnou nejen rychleji a bez zbytečných průtahů, ale také výhodněji či bezpečněji, než kdyby se pokoušel si celou transakci zařídit sám.

Fungujete na trhu jako realitní inzertní médium podporující profesionální obchodníky s nemovitostmi již 10 let. Čím chcete přispět ke zlepšení realitních služeb vy?

Těch věcí by bylo hned několik. Co se týče našeho časopisu, se kterým jsme před těmi deseti lety začínali, došlo již vloni na jaře k zásadní proměně jeho grafické podoby, která je v souladu s trendem co nejpřehlednější a nejjednodušší možnosti vyhledávání. To znamená, že jsme zavedli jednotnou úpravu pro inzerci jednotlivých nemovitostí, podobně jako je tomu na webu, aby čtenář nebloudil mezi záplavou různobarevných malých obrázků, poskládaných bez ladu a skladu, ale aby naopak snadno našel, co hledá, podle příslušné lokality a typu nemovitosti. Samostatný oddíl patří též novostavbám a developerským projektům. Prohlédnutím takového časopisu má každý možnost udělat si poměrně snadno obrázek o tom, co kdo zrovna v realitách nabízí a za jakou cenu.

Říkáme, že časopis je výkladní skříní každé dobré realitní společnosti. Kromě toho pracujeme na neustálém vylepšování naší vlastní distribuční sítě. Se třemi tisíci distribučních míst dnes jako jediní pokrýváme pod stejnou značkou většinu území České republiky. Naši čtenáři tak mají jistotu, že náš časopis najdou na svých denních trasách nebo na jiném příhodném místě. Jeho spontánní a pravidelný odběr, ale i kupříkladu reakce čtenářů na články zde uveřejněné, svědčí o živém zájmu o tento způsob inzerce.

Dnes už se reality zdaleka neshánějí jen v novinách či časopisech. Připravujete nějaké novinky i pro elektronická média?

Samozřejmě, i když tisk bude mít i nadále své nezastupitelné místo na trhu, dnes již dávno nejsme jen papírovým médiem. Provozujeme i webový server www.realcity.cz, který se od běžných realitních webů liší tím, že je zaměřen na poskytnutí co nejširšího záběru nabídek právě od profesionálních realitních prodejců. Návštěvník zde tedy nenarazí na nabídky soukromých osob, ale vždy ví, která společnost za nabídkou stojí. Obě naše média jsou také vzájemně propojená – pokud někoho například zaujme nabídka v časopise, ale chtěl by více informací, stačí zadat kód příslušné nemovitosti a dostane se rovnou na její detail s řadou dalších fotek a podrobným popisem.

A jaké jsou nejnovější trendy při hledání nemovitostí?

Tuto otázku zodpovím rád, neboť naše společnost je jednou z mála firem v naší branži, které se dlouhodobě zajímají o chování a měnící se potřeby lidí hledajících bydlení. V poslední době se nároky na hledání informací prudce změnily. Ruku v ruce s internetem jdou i další média. Obsah webových stránek si můžete dnes bez problémů prohlédnout třeba na svém mobilu. Oblíbenou a velmi praktickou novinkou jsou zejména aplikace pro mobily nové generace. Byli jsme první, kdo přišel v naší republice s aplikacemi pro iPhone a telefony s operačním systémem Android, které poskytují nejen stejné množství nabídek, stejný komfort vyhledávání a třídění nemovitostí jako na webu, ale i některé vychytávky navíc.

Tyto aplikace dnes již umějí například vyhledat byt v bezprostředním okolí místa, kde se právě nacházíte. Prostě jdete po ulici a řeknete si: Tady se mi líbí, nebylo by tu něco k pronajmutí? Dáte „Vyhledat v okolí“ a telefon vám ukáže možné nabídky. Nejnověji jsme připravili podobnou aplikaci i pro telefony NOKIA s operačním systémem SYMBIAN. Všechny tyto aplikace jsou ke stažení zdarma, buď u příslušných společností, nebo přes naše webové stránky.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!