Nová hala nabízí komfortnější odbavení

30. července 2009 • 09:09
Prostředí pro cestující autobusem na ústředním nádraží Florenc bylo léta nedůstojné. Hlavní město a jeho obyvatelé by si již dávno zasloužili lepší odbavení. Dost otřesné podmínky se nyní zčásti mění. Nová odbavovací hala nabídne mimo jiné dvacet pokladen, řadu stánků s občerstvením či nové sociální zařízení.

Vlastní výstavba nové haly začala v říjnu 2008 a dokončena byla v červnu 2009. Je postavena na ploše 1096 metrů čtverečních, z toho obchody, restaurace a další zařízení určená pro pohodlí cestujících zaujímají 434 metrů čtverečních. Cestující mají kromě 20 nových pokladen k dispozici infocentrum o dopravních spojeních s velkoplošnou obrazovkou, moderní dotykový infopult pro samostatné vyhledání dopravního spojení, úschovnu zavazadel, rychlé občerstvení v provozovnách Burger King a Pappata, obchod PONT se základními potravinami. a moderní sociální zařízení. Provozovatelem provozoven Burger King, Pappata a PONT je společnost Jídelní a lůžkové vozy.

#####Důraz na bezpečnost

Autorem návrhu nové odbavovací haly je brněnský architektonický ateliér Hrůša a spol., s. r. o. Nová odbavovací hala je plně klimatizována, vybavena bezpečnostním kamerovým systémem. „Abychom zajistili bezpečnost cestujících, úzce spolupracujeme s Policií ČR a Městskou policií hlavního města Prahy,“ říká Pavel Vráblík, generální ředitel ČSAD Praha holding, a. s. Výsledkem této spolupráce je pokles kriminality v oblasti Florence. V rámci haly budou k dispozici také bankomaty, zachována zůstane i možnost příjezdu vozů taxislužby k odbavovací hale. Nová odbavovací hala je přizpůsobena i pro handicapované cestující. Je vybavena moderním navigačním zařízením pro nevidomé, které umožní bezpečný pohyb v prostoru areálu autobusového nádraží Florenc. V důsledku stavby nové odbavovací haly zmizely i stánky tržnice u vstupu na autobusové nádraží ze stanice metra Florenc. Hala je koncipována tak, aby splňovala veškeré požadavky na dopravní terminál pro 21. století. Celkové náklady na její výstavbu překročily částku 70 milionů korun.

#####Sláva k 61. výročí

Autobusové nádraží Praha Florenc slaví letos 61 let své existence. Stavba nádraží byla zahájena v roce 1948, kdy byl pozemek po zrušených uhelných skladech zpevněn a pokryt žulovou dlažbou. Samotný provoz autobusového nádraží byl zahájen 17. června 1948. V době zahájení provozu bylo k dispozici celkem 25 odjezdových stanovišť, z nichž některá byla krytá. O rok později v roce 1949 byla postavena „výpravní“ budova, v níž byla čekárna pro cestující, pokladna, restaurace, odpočívárna řidičů a průvodčích a toalety. V této podobě fungovalo autobusové nádraží Florenc až do počátku 70. let, kdy bylo přestavěno v důsledku výstavby metra.

Za 61 let provozu bylo odbaveno odhadem přes 12 milionů spojů a přibližně 380 milionů cestujících. Tento počet cestujících zhruba odpovídá počtu obyvatel EU.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!