Luxusní hotel se prodal i v době krize | E15.cz

Luxusní hotel se prodal i v době krize

31. července 2009 • 10:29
O čtyřhvězdičkový hotel v Karlových Varech by byl ještě před několika málo lety obrovský zájem. V poslední době ale začala poptávka po nemovitostech v atraktivním lázeňském městě na západě Čech, závislém především na ruských návštěvnících, klesat. Přesto se podařilo loni úspěšně prodat za 200 milionů korun hotel Venus v centru Karlových Varů, který do té doby patřil jedné z předních finančních institucí.

Hotelový komplex Venus tvoří tři budovy, které byly postaveny v letech 1874 až 1877. Zpočátku sloužily jako obytné domy, ale postupně se změnily v ubytovací kapacity pro návštěvníky Karlových Varů. Na počátku 70. let minulého století se uskutečnila přestavba, při níž byly všechny tři budovy propojeny. Další velká rekonstrukce nastala na přelomu tisíciletí a výsledkem byl čtyřhvězdičkový hotel s celkovou plochou 3304 metrů čtverečních, jedním podzemním a šesti nadzemními podlažími a také s využitelným podkrovím. Jeho kapacita představuje 49 dvoulůžkových pokojů a čtyři apartmány, celkem 106 lůžek. „Jednou z největších výhod hotelu bylo to, že se nacházel v centru lázeňské části města v blízkosti Sadové a Mlýnské kolonády. Byl komfortně vybaven a zajišťoval lázeňské pobyty s kompletní léčebnou péčí, stejně jako klasické turistické pobyty,“ říká člen představenstva Naxosu a jeden z předních odborníků na realitní trh Libor Nevšímal. V hotelu také nechybělo pro lázeňskou péči potřebné regenerační centrum s bazénem, saunou a whirlpoolem. Ve dvoukolovém veřejném výběrovém řízení získal Venus investor z Ruska. Hotel se tak stal jeho třetí akvizicí v oboru. První uskutečnil ve své vlasti, druhou na bulharském pobřeží.

#####Kupcům vysoké ceny ve Varech nevadily

#####Nový způsob managementu výhodnější než nájemní smlouva

Investoři, kteří hotel koupí, stále častěji nemají kapacity, aby si hotel řídili sami. A tak Venus obhospodařovali i po prodeji původní provozovatelé. Jako velmi výhodný způsob dalšího provozu hotelu se v posledních letech ukazuje contract management. „Naxos je schopen řízení hotelu tímto způsobem majiteli zajistit,“ uvádí Libor Nevšímal a dodává, že v takovém případě se hotelu ujme manažerská skupina, která funguje na základě obdoby mandátní smlouvy. Podniká na jméno a za peníze majitele a dostává provize z obratu a z výnosu. Takový postup se již osvědčil v některých hotelech v Karlových Varech, Mariánských Lázních i v dalších městech. Mnohdy se ukazuje právě díky motivaci manažerů výhodnější než uzavírání dlouhodobé smlouvy s nájemcem.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!