Galerie Harfa sází na symbiózu obchodu a volnočasových aktivit | E15.cz

Galerie Harfa sází na symbiózu obchodu a volnočasových aktivit

Praha má další velké obchodní centrum. Během několika měsíců vyrostla v těsné blízkosti vysočanské O2 Areny Galerie Harfa. Developer projektu, společnost Lighthouse Group, tvrdí, že nejde o tradiční nákupní centrum, kterých je v Praze velká řada, ale o unikátní koncept pečlivě vybraných obchodů a volnočasových aktivit situovaných zejména na ojedinělou střešní terasu.

Obchodní a zábavní centrum Galerie Harfa vyrostlo v pražských Vysočanech na místě bývalého areálu ČKD. Velké rozvojové území se začalo měnit po roce 2000 s příchodem společnosti Sazka, která zde postavila Sazka arenu, multifunkční sportovní a kulturní halu (nyní O2 Arena). Hala byla uvedena do provozu v roce 2004 při příležitosti konání mistrovství světa v ledním hokeji. O dva roky později území z obou stran dnešní O2 Areny získala společnost C&R Developments - člen skupiny Lighthouse Group, která zde začala připravovat ambiciózní projekt obchodního centra a administrativních budov pod názvem Galerie Harfa.

V nulté fázi projektu byl v roce 2008 východně od O2 Areny postaven objekt parkovacího domu o celkové kapacitě 1400 parkovacích míst v šesti podlažích. Nyní se dokončila výstavba obchodního a zábavního centra Galerie Harfa, v létě 2011 se dostaví administrativní Harfa Office Park. V dalších letech se předpokládá výstavba dalších kancelářských budov a hotelu s kongresovým centrem. Developer projektu se tak významnou měrou podílí na revitalizaci velkého rozvojového území v Praze 9 - na budování Nových Vysočan.

#####Ojedinělá je nejen velikost nového centra

Strohá řeč čísel hovoří o tom, že přesně 11. listopadu v 11 hodin a 11 minut otevřená Galerie Harfa nabízí celkem přes 49 tisíc metrů čtverečních podlahové plochy pro 160 obchodů s módou, sportovním oblečením a vybavením, doplňky, potřebami pro domácnost a dalším zbožím, řadu restaurací, unikátní nabídku volnočasových aktivit včetně kluziště, dětského hřiště a na jaře příštího roku otevřeného Dinoparku. Ještě před několika měsíci se ale nad celým projektem tak trochu stahovaly mraky, neboť ekonomická krize změnila chování zákazníků a obchodně-zábavní centrum v podobě podle původních plánů a představ investora by zřejmě mělo velmi obtížný život.

V dubnu letošního roku tedy do hry vstoupila společnost Marylance Property Management, která dostala za úkol projekt přepracovat a přizpůsobit ho novým podmínkám. „Naším prvním úkolem bylo upravit a změnit obchodní koncept a strategii celého projektu, aby se zatraktivnil a oslovil celý trh, který se po dvou letech krize dostal úplně někam jinam,“ říká výkonný ředitel této společnosti Martin Macháč. Dalším úkolem bylo připravit samotné otevření centra a vybudovat jeho provozní management. „Na všechno jsme měli velmi krátkou dobu zhruba šest měsíců. Dlouhý čas jsme strávili nad optimální strukturou centra, nad mixem nájemců obchodních společností a dalších aktivit ve sféře sportu či zábavy a volného času,“ pokračuje Martin Macháč.

#####Synergie s O2 Arenou ano, ale…

Původní projekt Galerie Harfa počítal s poměrně úzkým napojením na sousední multifunkční O2 Arenu. Ta sice přivítá ročně kolem jednoho milionu návštěvníků, stejná čísla však potřebuje obchodnězábavní centrum hlásit každý měsíc. „Museli jsme přehodnotit tuto původně velmi úzkou vazbu marketingovou vazbu na O2 Arenu, šli jsme cestou vhodného mixu značek, které jsou již na českém trhu úspěšně, nových značek a atraktivních volnočasových aktivit,“ upozornil dále zástupce společnosti Marylance Property Management. O velmi atraktivní využití si říkala střecha objektu, kde bude mimo jiné několik sportovních ploch, již zmíněný Dinopark a Farma Trhy.

„Troufnu si říci, že vzhledem ke zmíněným parametrům včetně velikosti centra nebude mít Galerie Harfa na českém trhu obdobu. Toto je centrum jiného typu, než je třeba Centrum Černý most nebo Letňany. Cílem je přilákat rodiny i jednotlivce ve velmi širokém spektru věkovém i příjmovém,“ popisuje dále Martin Macháč. Méně než pětina centra se sice návštěvníkům otevře až na jaře, už teď ale veřejnosti slouží drtivá většina obchodů a dalších ploch. „Uzavřené zatím zůstávají některé obchodní jednotky, kde měli jejich nájemci nějaké specifické požadavky nebo kde se uzavíraly smlouvy až několik dní či týdnů před otevřením centra,“ říká Martin Macháč.

Zbytek obchodů se tak otevře nejpozději na jaře, kdy bude také zcela hotova finální podoba střechy s externím Dinoparkem. Pokud jde o počet volných obchodních jednotek, bylo ke dni otevření centra pronajato celých 92 procent jednotek s tím, že u řady dalších již byl známý budoucí nájemce. Zcela volných tak bylo jen zhruba pět obchodních jednotek, pro které se hledali partneři.

#####Kanceláře se otevřou příští rok

Obchodně-zábavní centrum je vlastně první fází projektu Galerie Harfa. V jeho těsné blízkosti se dokončují nové kanceláře, které by první nájemce měli přijmout do poloviny příštího roku. „Vzhledem k jejich poloze a okolní infrastruktuře včetně velmi dobré dopravní dostupnosti očekáváme velmi rychlý postup při pronájmech celkem 20 tisíc metrů čtverečních prvotřídních kanceláří,“ dodal Martin Macháč. Následně by pak měla na druhé straně O2 Areny začít výstavba dalších kanceláří a také bytových projektů podle již dříve upraveného časového harmonogramu.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!