Developeři šetří na reklamě | E15.cz

Developeři šetří na reklamě

15. června 2009 • 00:00
Finanční krize neznamená pouze pokles poptávky, developeři jsou nuceni slevit z požadavků na prodejní cenu a novou situaci zohlednit ve své komunikaci. Přesto se jejich přístup jeví i nadále jako konzervativní a málo nápaditý. Podle slov Dagmar Zárubové ze společnosti Lexxus na reklamě spíše šetří.

V jakých hodnotách se v současné době pohybují výdaje na reklamu u rezidenčních projektů ve srovnání s minulým rokem?

Díky celkovému zpomalení ekonomiky sáhla velká část developerů k úsporným opatřením a ta se samozřejmě dotýkají také marketingu. Především připravovaných projektů, jejichž zahájení bylo odloženo – včetně marketingových kampaní. Opačná situace je u již etablovaných (rozestavěných) projektů – zde lze očekávat během jarní a podzimní sezony posílení marketingových aktivit, jejichž cílem bude doprodej zbývajících bytových jednotek.

Jaké formy komunikace se nejčastěji volí v době finanční krize?

Preference hlavních komunikačních kanálů (internet, print) se zásadně nemění, případné úspory jdou především na vrub doplňkových (podpůrných) aktivit. Strategie jednotlivých developerů se však samozřejmě liší. Někteří svou kampaň v důsledku nižší poptávky výrazně mění – reagují na očekávání klientů a nabízejí různé benefity či slevy. Tento přístup se týká především nižšího segmentu. Jiní se od tohoto přístupu distancují – především projekty středního a vyššího segmentu. Nechtějí soupeřit v bonusech a slevách – jsou přesvědčeni o kvalitě svých projektů a jejich odpovídající ceně. Věří, že klienti hledají kvalitní dům či byt a nenechají se zlákat bonusem v podobě například nového auta.

Které marketingové aktivity byste doporučila? Které z nich se osvědčily vám?

Mohu potvrdit, že marketingové akce v podobě různých slev a bonusů v nižším segmentu opravdu fungují. U projektů nabízejících rok hypotéky zdarma či nový automobil Mercedes jsme zaregistrovali výrazně vyšší zájem klientů i vyšší prodeje. Většinově klienti žádají slevu odpovídající hodnotě nabízeného bonusu, menšina opravdu pořizuje i nový vůz, případně si nechá hradit developerem 12 hypotečních splátek.

A jaké budou podle vašeho názoru marketingové nástroje budoucnosti v tomto segmentu?

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!