Česká franšíza má výhodu nejen v dobré znalosti prostředí | E15.cz

Česká franšíza má výhodu nejen v dobré znalosti prostředí

14. dubna 2010 • 10:33
Na českém realitním trhu působí několik mezinárodních řetězců realitních kanceláří (nejznámější jsou RE/MAX a Century 21) a také několik ryze českých realitních sítí.

Na českém realitním trhu působí několik mezinárodních řetězců realitních kanceláří (nejznámější jsou RE/MAX a Century 21) a také několik ryze českých realitních sítí.

Jednu z nich začala budovat v roce 2007 společnost Union Partners, která možná na rozdíl od konkurence preferuje kvalitu poskytovaných služeb nad překotným rozšiřováním počtu poboček. „Naším cílem je vybudovat síť realitních kanceláří, které budou úzce spolupracovat a nabízet kvalitní služby,“ říká jednatelka Union Partners Ivana Cikánková.

Když se řekne realitní franšíza, vybaví se většině lidí především mezinárodní řetězce. Vy jste však typicky česká firma. Je to spíše výhoda, či nevýhoda?

My v tom vidíme více výhod než nevýhod. Samozřejmě, nadnárodní sítě mají za sebou velkou historii a velkou sílu, nicméně jejich možnosti přizpůsobovat se jinému prostředí a upravit produkt na míru mentalitě zákazníka jsou někdy značně omezené. My známe český realitní trh velmi dobře, umíme se pohybovat v českém prostředí, koncept Union Partners je od začátku přizpůsobený českému klientovi, jeho myšlení a nátuře. To vnímám jako velkou výhodu. Mezinárodní řetězce musí do značné míry respektovat určité standardy nařízené mezinárodní centrálou.

Jsou pro vás větší konkurencí nadnárodní franšízy, nebo spíše ty české?

Já to nevnímám jako otázku konkurence. Osobně jsem příchod nadnárodních řetězců přivítala, protože jsem očekávala, že jejich mnohaleté zkušenosti a tradice silných značek pomohou kultivovat český trh. Je otázka, do jaké míry se toto podařilo, či nepodařilo. Skutečnost je možná opačná – v rámci toho, že potřebovaly rychle rozšířit svou síť a měly časové termíny na obsazení určitých míst, posunuly kvalitu až na druhé místo. A nyní se to snaží dohánět.

Jaké jsou obecně výhody franšízy?

[file:6078:small:right]

Franšíza je vlastně koncept, který říká: zopakujme to, co už někdo někdy vymyslel, vyzkoušel, že to funguje. Zopakujme to levněji, rychleji a s úspěchem. To je obecně řečeno. Franšíza umožňuje novým podnikatelům nebo těm, kdo chtějí rozšířit svůj byznys do jiného oboru, odstartovat podnikání s nižšími vstupními náklady, v kratším čase a s pomocí někoho, kdo jim bude k ruce při rozvoji. To je asi největší výhoda franšízy, že nejste na všechno sám.

Pomůže franšíza lépe překonat krizi realitního trhu?

Kolik už má vaše firma poboček?

Zatím máme pět poboček a další čtyři máme rozjednané. Naším cílem je obsadit celou republiku, ale ne za každou cenu a co nejrychleji. Chceme vybudovat kvalitní síť, což je cesta finančně náročnější, ale z dlouhodobého hlediska jediná správná. Velmi pečlivě vybíráme naše spolupracovníky, protože chceme, aby každá naše pobočka stála na pevných základech.

Musíte odmítat hodně zájemců o spolupráci a proč?

Nevím, zda hodně, ale řadu jich skutečně odmítáme. Základní důvod je ten, že spousta zájemců ani neví, co to franšíza je. Myslí si, že my jim vybudujeme pobočku a oni přijdou k hotovému. Tak to samozřejmě není. Je to především jejich podnikání, takže musejí investovat oni.

Rozdíl je v tom, že tyto finanční prostředky jsou investovány nepoměrně efektivněji. Naše cílové skupiny jsou v zásadě dvě – jednak to jsou ti, kdo již podnikají a chtějí své podnikání rozšířit, jednak tu jsou malé realitní kanceláře, které fungují, ale jsou na hranici svých možností a chtějí jít někam dál. Pro ty je franšíza výhodným řešením.

 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Mohlo by vás zajímat