Centrum Prahy stále více láká zahraniční obchodníky

30. června 2009 • 09:28
Význam hlavních nákupních ulic (high street) v centrech měst za poslední dva roky stále vzrůstá a tento trend bude podle odborníků z mezinárodní poradenské realitní společnosti Cushman & Wakefield pokračovat i do budoucna.

Význam hlavních nákupních ulic (high street) v centrech měst za poslední dva roky stále vzrůstá a tento trend bude podle odborníků z mezinárodní poradenské realitní společnosti Cushman & Wakefield pokračovat i do budoucna.

Z údajů výročního retail auditu vypracovaného společností Cushman & Wakefield pak vyplývá, že v Praze dochází k posunu struktury nájemců. Poslední dva roky vzrůstá meziroční podíl mezinárodních retailerů na úkor lokálních obchodníků o dvě procenta, což v celkovém součtu 389 sledovaných jednotek na hlavních třídách představuje zhruba osm obchodních jednotek ročně. Největší nárůst meziročního podílu pak na pražských hlavních třídách zaznamenaly restaurace a obchody s oblečením.

#####Do centra míří světoznámé obchodní řetězce

#####Noví obchodníci jsou příslibem pro rozvoj centra

„Expanze a relokace významných nájemců do větších a kvalitnějších prostor jsou dobrým znamením pro další rozvoj kvality a nabídky obchodních prostor v centru města, a to zejména v ulicích Na Příkopě, Pařížské a na Václavském náměstí,“ vysvětluje Jan Kotrbáček, vedoucí pronájmu obchodních prostor v centrech měst společnosti Cushman & Wakefield Praha, který se zároveň podílí na pronájmu většiny významných transakcí v centru Prahy. Podle Kotrbáčka nabízejí v současné době hlavní nákupní ulice a přilehlé obchodní pasáže v Praze přes 180 tisíc metrů čtverečních obchodní plochy, což je největší nabídka kvalitních obchodů v ČR. „Centrum Prahy se potýká s nedostatkem kvalitních obchodních prostor, které by splňovaly náročné požadavky významných módních, obuvnických a dalších obchodních společností. Proto jsou tyto společnosti často nuceny otevřít své obchody nejprve v obchodních centrech a vytrvat v hledání vhodných obchodních prostor v centru města. Věříme ale, že do budoucna dojde k dalšímu zkvalitnění či rekonstrukci budov, které budou nabízet kvalitní prostory a budou vhodné pro další významné nájemce, jež rozšíří nabídku módních značek i doplňků v centru města,“ dodává Jan Kotrbáček.

#####Centru Bratislavy dominují restaurace

Bratislavským hlavním nákupním ulicím, mezi které je zahrnuto Staré Město a ulice Obchodná a Poštová, pak dominují gastronomické služby. Z údajů společnosti Cushman & Wakefield v porovnání s předešlými roky vyplývá, že v centru Bratislavy se při rozdělení maloobchodníků podle segmentu zvýšil podíl provozoven poskytujících gastronomické služby, jako jsou restaurace, kavárny a provozovny rychlého občerstvení. Tento trend může souviset s povahou města i faktem, že Bratislava je velkou měrou navštěvována turisty. „Naproti tomu však stále existuje zájem o centrum města i z řad obchodníků z jiných segmentů, jako je například móda. Důkazem toho je i společnost Calzedonia Slovak, specializující se na prodej luxusního spodního prádla pod značkou Intimissimi, která na přelomu května a června otevře právě v centru Bratislavy nový obchod, který bude již třetím v Bratislavě po nedávno otevřených dvou obchodech v nákupních centrech,“ říká Marián Fridrich z oddělení pronájmu maloobchodních jednotek Cushman & Wakefield Bratislava.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!