Nádraží Florenc čeká přestavba | E15.cz

Nádraží Florenc čeká přestavba

29. července 2008 • 00:00
Autobusové nádraží Praha-Florenc slaví letos 60 let své existence. Stavba nádraží byla zahájena v roce 1948, kdy byl pozemek po zrušených uhelných skladech zpevněn a pokryt žulovou dlažbou.

Samotný provoz autobusového nádraží byl pak zahájen 17. června 1948. V době zahájení provozu bylo k dispozici celkem 25 odjezdových stanovišť, z nichž některá byla krytá.

O rok později, v roce 1949, byla postavena „výpravní“ budova, v níž byla čekárna pro cestující, pokladna, restaurace, odpočívárna řidičů a průvodčích a toalety. V této podobě fungovalo autobusové nádraží Florenc až do počátku 70. let, kdy bylo přestavěno v důsledku výstavby metra. Od počátku 90. let se hovoří o nutnosti nádraží výrazně modernizovat, bylo již vytvořeno několik projektů zahrnujících jeho rekonstrukci.

Dnes je projekt prakticky hotov, výstavba nové haly by mohla začít již v září. Dokončena by pak měla být zhruba v polovině příštího roku.

#####Prostory pro služby i dopravce

Nová odbavovací hala bude velká 1096 m2, z toho obchody, restaurace a další zařízení určená pro pohodlí cestujících budou zaujímat 434 m2, tedy 40 procent z celkové plochy projektu. „V rámci nové odbavovací haly budou cestujícím k dispozici nejen prodejní místa jízdenek a informace o dopravních spojeních, ale také rychlé občerstvení typu fastfood, restaurace, obchody se základními potravinami a tiskem typu Relay a odpovídající sociální zařízení,“ říká generální ředitel provozovatele nádraží, společnosti ČSAD Praha holding, a. s., Pavel Vráblík.

Autorem návrhu nové odbavovací haly je brněnský ateliér Architekt Hrůša & spol., s. r. o. Nová odbavovací hala bude klimatizovaná a bude vybavena bezpečnostním kamerovým systémem.

#####Zmizí stánky u metra

V rámci haly budou k dispozici také bankomaty, úschovna zavazadel pro cestující, zachována zůstane i možnost příjezdu vozů taxi služby k odbavovací hale. V důsledku modernizace haly zmizí i poslední stánky tržnice u vstupu na autobusové nádraží ze stanice metra Florenc. Kapacita nádraží zůstane zachována. Hala je koncipována tak, aby splňovala veškeré požadavky na dopravní terminál pro 21. století. Projekt nové odbavovací haly počítá s rozpočtem 50 milionů korun, dalších zhruba 10 až 20 milionů budou stát předpokládané úpravy okolí. Stávající budova, v jejímž přízemí pod úrovní plochy pro autobusy a cestující jsou nyní pokladny a toalety, zůstane zachována jako zázemí pro nádraží. „Předpokládáme, že nezůstane ve stejném stavu jako dnes,“ podotkl ředitel divize dopravy Jiří Roubíček.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!