Interiér banky v „přívětivém“ stylu | E15.cz

Interiér banky v „přívětivém“ stylu

23. července 2009 • 10:29
GE Money Bank představila nový koncept podoby svých poboček, který má zajistit klientům větší soukromí v moderním designu zpracovaném od renomované společnosti IDEO. Nový koncept se má více orientovat na zákazníka, urychlit bankovní operace, minimalizovat čekání a umožnit osobním bankéřům řešit potřeby zákazníků.

Pro vytvoření tohoto projektu najala GE Money Bank společnost IDEO, jednu ze světových renomovaných firem v oblasti designu a inovací. „Filozofie pracovníků IDEO pracuje s tím, že zákazník je vždy centrem dění, a z toho vychází přístup k řešení,“ vysvětluje Ian Forrest, marketingový ředitel GE Money Bank. IDEO déle než půl roku spolupracovala se zákazníky, vytvářela nejrůznější prototypy a testovala všechny prvky designu. Výsledkem je pobočka, která je navržena přesně podle modelu, kterým klienti pobočku využívají.

#####Jak zpříjemnit čekání

Pobočky zavádějí – jak reprezentanti banky říkají – inovativní systém čekání. Především se snaží, aby se minimalizovala čekací doba, a tu naplňují ještě tím, že je k dispozici pestrá skladba časopisů ke čtení. Pobočky mají dále samoobslužnou zónu pro rychlé operace, zónu pro hotovostní služby a platby a specializovanou prodejní zónu. „Tento design vychází z pozorování chování našich klientů, které odhalilo dvě odlišné potřeby. Někdy chce klient prostě jen co nejrychleji vyřídit to nejnutnější, s čím na pobočku přichází, jindy potřebuje pomoc, která vyžaduje delší osobní konzultaci. Náš design umožňuje obojí, a to v příjemné a moderní atmosféře,“ říká další zástupce společnosti IDEO Cordy Swope.

#####Proces odbavení klienta se výrazně urychlí

Dnes se dělí bankovní klienti na dvě zásadní skupiny – buď maximálně využívají internetbanking, nebo vstupují do pobočky a mají zájem svůj problém řešit přímo v kontaktu s bankovním úředníkem. Ty, co přicházejí do banky, lze ještě rozdělit do dvou základních skupin – jedna přichází jen s dotazem, druhá potřebuje jednat s bankéřem. Těm, co potřebují jednat, nabízí GE Money Bank v nových pobočkách soukromí při konzultaci.

Je navozeno prostředí, které buduje vztah a přátelskou atmosféru. Prodejní zóna banky využívá elektronického pořadníku, u něhož se klient po svém příchodu zaregistruje. Jakmile je klient na řadě, zaměstnanec banky si ho přijde vyzvednout. Toto řešení je krokem, který eliminuje problémy, jež jsou s klienty postávajícími ve frontách. Dále je tu samoobslužná zóna pro rychlé bankovní operace a terminál internetového bankovnictví, který mohou klienti během čekání používat.

#####Graf upozorní na vysokou návštěvnost

Banka podle svého výzkumu zjistila, kdy jsou pobočky nejvíc obsazené klienty, kdy je nejvyšší návštěvnost. Zpracovala informaci do grafu, který je uveřejněn přímo na dveřích banky. A tak si klient může vybírat pro sebe ten nejpříhodnější čas, kdy v bance bývá minimálně lidí. Graf, zavěšený přímo na vstupních dveřích, je vskutku praktickou pomůckou, tedy radou, kdy do banky nevstupovat. GE Money Bank již otevřela tři pobočky v tomto novém designu – jednu v Praze, na centrále v BB Centru, a dvě v Brně. Novou koncepci využije i řada dalších poboček.

 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!